יום שלישי, 6 בדצמבר 2016

קורס צילום אוכל - המפגש הראשון



התחלתי נרגשת ומלאת ציפיות בקורס צילום אוכל . קבוצה קטנה וסימפטית מאוד. חמישה אנשים שאוהבים אוכל ורוצים לדעת יותר על צילום , מדריך אחד מקסים בעל ידע אין סופי בצילום בכלל וצילום אוכל בפרט – רק תשאלו הוא אומר , רק תשאלו.
הקורס מתקיים בסטודיו היפה והנוח ב קיבוץ הראל – חדר גדול ומואר שבו מצלמים וחדרון קטן ונעים בו מתקיימת הרצאה בפתיחה.
המפגש הראשון היה רובו תאורטי – הסברים כלליים , מונחים בסיסיים כדי לסגור פערים בין המשתתפים .
מה זה צמצם , איך בודקים איזו , מה המושג מהירות צילום אומר וכו'.
מפגש בן כשלוש שעות של הסברים טיפים ודוגמאות הנותן הרבה עניין ומפעיל אצלי את הדמיון וציפייה למפגשים הבאים.
למרות שלא היה מתוכנן מראש , לא יכולנו לעזוב את הסטודיו בלי לעשות סיבוב באולם הצילום. שם פגשנו את פינת הרקעים – סוגים שונים של משטחי עץ , בדים , שיש ועוד שיהוו בעתיד הרקע המיוחד לתמונות.
קבלנו הסבר על המנורות המוצבות בחדר – אמצעי התאורה שהינם אחד האלמנטים החשובים בצילום תמונה מרגשת.



וכיאה לכיתת לימוד קבלנו שעורי בית – לחפש ברשת צלם אוכל שעבודותיו מרשימות אותי. כזה שאני מתחברת לעשייה שלו . היה לי ברור מיד מי האיש – פרנצ'סקו טונלי  (Francesco Tonelli)  – שף מוערך מאוד , איטלקי כמובן שהכרתי בדיוק לפני שנה כשהגיע לארץ לבית ספר בישולים והעביר קורס נפלא של 5 ימים של שכרון חושים איטלקי. שף טונלי עזב את מקומו מאחורי המחבתות לטובת עדשת המצלמה והיום הוא בעל סטודיו מהחשובים בניו יורק   לצילום אוכל.

בשיעור הבא נתחיל לצלם . נצלם חומרי גלם . התבקשנו להביא חומרי גלם שמעניין אותנו לצלם – חשבתי על ארטישוק ( כמובן – פרחי קישואים אין עכשיו) וגם תבלינים. תבלינים כל כך צבעוניים בעלי צורות שונות , נראה לי מעניין מרגש ובמיוחד מאתגר. 
הצטרפו אילי לחויות הלמידה המרגשת של צילום אוכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה