יום שני, 16 בספטמבר 2024

"עד שהמוות יפגיש בנינו" הצגה בתיאטרון באר שבע

 קומדיית מסע מצחיקה-עצובה על החיים שאחרי המוות ועל כוחה של אהבה.

בימינו מאוד לא קל לעשות תרבות / תיאטרון ובמיוחד קשה ליצור קומדיה ובמיוחד על נושא של מוות

אבי (אביגיל) היא אלמנה צעירה מידי, עוד לא בת ארבעים. ביום השנה למותו של ניר בעלה, היא פוגשת את תומר, חברו הטוב, דרכו היא מגלה שבעלה השאיר לה צוואה מיוחדת.

צילום ניסים לוי
דפנה זילברג מחברת ובימאית  ההצגה כותבת מתוך החוויה האישית מאוד שלה את המחזה הרגיש והעוצמתי הזה. היא מספרת : "הרעיון למחזה נולד בעצם כשנבו בעלי (נבו זיו כתב ידיעות אחרונות), עוד היה בחיים, אבל במצב שכבר ידענו שזה רק עניין של זמן. מעבר להיותנו זוג, גם יצרנו ועבדנו יחד, נבו אמר שהוא רוצה שנכתוב מחזה על גבר גוסס מסרטן שיוצא לחפש לאשתו אהבה חדשה. בלעתי רוק ובמקום לבכות, אמרתי – "זה רעיון מעולה" והתחלנו לפתח אותו יחד." לצערם נבו לא הספיק לכתוב עם דפנה את המחזה הסרטן הכריע אותו קודם בגיל 43 בלבד. את ההצגה כתבה זילברג עם חברתה הטובה, נועה לזר-קינן,  שהכירה היטב את בעלה נבו.

צילום ניסים לוי

צילום ניסים לוי
המחזה מדבר על ההתמודדות המשפחתית עם לכתו של נבו. הגיבור החסר במחזה נקרא ניר, טרם מותו מצא עבורה שלושה גברים פוטנציאליים בניסיון לדאוג לאשתו אביגיל אהבה חדשה ביום שאחרי לכתו. אביגיל מסרבת. היא מתמודדת עם צערה, עם אמו של ניר שמלאה בכוונות טובות אך חונקת אותה, מתמודדת עם חובות שהולכים ונערמים ועם הפחדים של נועם, בנה בן ה-0 . ממש אין לה ראש ולא זמן לדייטים עכשיו. אבל הגעגועים לבעלה מכריעים אותה והיא מתחילה לצאת עם הבחורים רק כדי להתקרב באמצעותם אל בעלה המנוח. כדרכם של דייטים, מוצאת עצמה אביגיל במקומות לא צפויים, ומתמודדת לראשונה עם האבל על בעלה ועם השאלה איך אפשר למלא מחדש את החור בלב.

צילום ניסים לוי

צילום ניסים לוי

ההצגה עשויה ברגישות רבה ומלאה בהומור עצמי ויופי. נוכחותו של הבעל החסר על ידי השמעת קטעי הודעות מוקלטות שלו מהעבר מצמררת ומוסיפה מאוד לנוכחות החיה של המת .

שאפו לתיאטרון באר שבע על הפקת מחזה אמיצה טיפול בנושא לא פשוט בתקופה מורכבת כל כך. הרי בשביל זה בדיוק קיימת אומנות

ממליצה מאוד להגיע לבאר שבע לצפות בהצגה

יוצרים:

מחזה מאת: נועה לזר קינן בשיתוף עם דפנה זילברג, עפ״י רעיון מאת נבו זיו

דרמטורגיה: שחר פנקס

בימוי: דפנה זילברג

עיצוב תפאורה: ניב מנור

עיצוב תלבושות: ארנה ברנט שמעוני

מוזיקה: כנען לבקוביץ

עיצוב תאורה: קרן גרנק

עיצוב תנועה: אריאל נ. וולף

ע. במאית: רותי גפן

 בהשתתפות: שירה נאור, דורון בן דוד, דורית לב ארי, רון ביטרמן, אורן כהן, איתי ארד / אבישי לוי