יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

חומוס - אוכלים על הבוקר


למרות שהחומוס נפוץ בכל רחבי המזרח התיכון, יוון, ארמניה ובמידה פחותה במדינות מערביות כגון אנגליה וארצות הברית הוכתר לא מכבר למאכל הלאומי שלנו.
לרוב "מנוגב" עם חתיכות לחם, בדרך כלל פיתה. במדינות ערב, מנת חומוס בצלחת היא ארוחת בוקר בסיסית ונפוצה מאוד שמוגשת בדרך כלל במסעדות פועלים קטנות. החומוס, מכיל ערכים תזונתיים רבים ושילוב של קטניות עשירות בחלבונים מהצומח עם סיבים תזונתיים יוצר תחושת שובע לאורך זמן. לכן אלה שהחומס עבורם מהווה ארוחת בוקר "יחזיקו" מעמד שעות ארוכות עד שיזדקקו לאכול שוב.
אנחנו מאוד אוהבים חומוס! אלא שלא כל חומוסיה יודעת באמת להכין חומוס טעים זה האהוב עלינו ביותר שוכן בשוק של עכו – כל כך רחוק  . לאחרונה הוזמנתי לטעום את החומוס של  אבו איסמעיל, ששכן בעבר ברחוב אבן גבירול ועבר בימים אלה למשכנו החדש במתחם שוק נמל יפו – התרשמתי מאוד לטובה !
חומוס רך ונימוח בעל טעמים עדינים , במליחות וחמיצות הנכונה.
כששאלתי  את בעלי חומוס אבו איסמעיל, מוחמד ברבך וחאלד אבו איסמעיל, מה הסוד? עלה על פיניהם חיוך מסתורי  הסוד הוא מתכון מנצח ועתיק אשר רץ במשפחה כבר כמה דורות. המתכון הסודי כולל בין השאר השרייה בת לא פחות מ-24 שעות ובישול בשיטה ייחודית במשך 20 שעות. הטעם המיוחד של חומוס אבו איסמעיל הוא גם תוצר של שמירה על החומוס בטמפרטורה האידאלית ביותר עבור גרגרי החומוס.


 




 אמרנו חומוס אמרנו משפחה גדולה של אפשרויות – עם גרגירים ועם פול, עם טחינה סמיכה ומשגעת או מסבחה. אני הכי אהבתי את החומוס הבית עם סומק וכמון – יופי של מנה.
טעמנו גם פלפל ירקרק שבוסים בסומסום נהדר, סלט קצוץ דק דק ולימונדה נהדרת.

כל המנות במחירים נוחים ביותר  19 ₪ - 24 ₪ למנה.
לקחנו הביתה גם  לילדים שטרפו הכול במהירות.



תגובה 1:

  1. בפעם הבאה את לוקחת אותי!
    נראה טעיייים ועל מתוק אני חושבת שלא אוכל להסתכל יותר בזמן הקרוב....חחח
    נשיבוקים♥
    (ותעשי טובה, תבטלי את הצורך להוכיח שאני לא רובוט...אני באמת לא! וקשה לי עם ההקלדות האלה של הסיסמאות שבלוגר נותן כאן...)

    השבמחק