יום ראשון, 30 במרץ 2014

חזרת – ריח עם געגוע


ריח האביב באוויר , הגינה שלי בשיא פריחתה למרות שהחורף האחרון לא היה משמעותי היא מתנהגת כאילו יצאה מתקופה של כפור – כל הצמחים מתחדשים בענפים רעננים ופריחה בכל פינה.
אם אמרנו אביב אמרנו פסח ואם פסח אז ליל הסדר. אין ליל סדר בלי  חזרת  למרות שאני לא מחובבי הג'אנר – יותר אוהבת את הסחוג התימני או העריסה הטוניסאית  קיבלתי לטעימה את החזרת שמייצרת חברת אוליביה לפני החג.

ברגע שפתחתי את הצנצנת הקרירה האמת בלי ציפיות מיוחדות  והרחתי את ריח החזרת  הרגשתי כמו בסוג של מנהרת זמן – רואה את סבא שלי עומד ומגרד את שורש החזרת החריף  עומד ובוכה מעוצמת החריפות ראה את סבתא שלי קולפת את הסלק ומכניסה לסיר  - חלק לחמיצה – מרק סלק עם גרונות הודו  וחלק לטובת החזרת  שתהיה  הכוכבת בליל הסדר ליד הדג הממולא, על המצה , עם הכבד הקצוץ ומה לא.
וואו אני מתגעגעת לאנשים היקרים האלה לתכונה שלפני הסדר בבית סבתא שלי.
החזרת של אוליביה החזירה אותי באחת כ 25 שנה אחורה – לסדר האחרון שבו סבי עוד היה חי.
אם נשארת לכם חזרת שלא חיסלתם בשבעת ימי הפסח – מאוד ממליצה לערבב עם מיונז – פגז של ממרח לסנדביץ עם איזה נקניק שווה או קורנדביף .

חג שמח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה