יום חמישי, 15 ביוני 2017

רומניה בטעם טוב – יומן מסע



 
 כבר שנים אני חיה ונושמת בישול , אולי אדייק ואומר שמשחר ילדותי המטבח משך אותי עד שהפכתי את אהבה זו למקצוע. את המטבח הרומני לא הכרתי. מטבח רומני עבורי היה מסעדת הניצחון באשקלון , ריח הבישולים בחדר המדרגות בבאר שבע שהיה מקבל את פני מדי יום כשחזרתי מבית הספר מעלה ממטבחה של השכנה חנה . היה שם תמיד ריח מודגש של שום . מאוד אהבתי שהייתה מציע לי קציצה חמימה או וארניקה במילוי תפוחי אדמה . מה מעיד על הבנה והכירות מינימלית ואף פחות עם מטבח מפואר זה.
לכן שמחתי מאוד להכיר את לאה ולצאת אתה למסע מיוחד וטעים לנופי רומניה המטובל באוכל רומני ביתי כפרי – בדיוק כמו שאני אוהבת.

בחרתי להשתתף במסלול הקלסי מבין שני המסלולים שמציאה חברת קה לה מאמא של לאה גונן. מסלול בן שמונה ימים שעושה מסלול מעגלי היוצא מבוקרשט וצפונה אל מרכז המדינה ומסתיים בבוקרשט.

קבב רומני בדרך לסיבאל
יום ראשון : נחתנו בבוקרשט לאחר מספר סידורים ראשוניים של החלפת כסף ורכישת SIM מקומי ( מאוד מומלץ) נסענו בדרך יפיפייה לאורך נהר האולט עם עצירה בדרך לטעימה ראשונה של קבב אלוהי ממש שעבורי היה שמחה גדולה. ברומניה האיכות בפשטות היא העיקר – בשר מעולה עשוי כמו שצריך , מפוצץ בשום כמובן המוגש עם חרדל ולחם שחור וזהו!!! מנה מהאגדות. ממשיכים בנסיעה בדרך כפרית עד לכפר פסטורלי בו הזמן עמד מלכת סיביאל. פנסיון כריסטינה – בית אותנטי מקסים נקי ומצוחצח  בו לנו שלושה לילות. טעמתי לראשונה את הצ'ורבה המפורסמת . ברומנית צ'ורבה זה מרק – יש הרבה סוגי צ'ורבה ולכולם מוסיפים לאושטן – סוג של ירק כמו סלרי בעל טעם מעודן. מיד התאהבתי .

צ'רבה ירקות עם לאושטין

שקרים קטנים -בצקיות מתקתקות 

ממליגה - קמח תירס מבושל

יום שני : מתעוררת להליכת בוקר ברחובות הצרים של הכפר , מטיילת לאורך הנחל ,עוברת בתים ציוריים מפלים קטנים ובארות מים שמהן שואבים מים לביתם . ברחוב עוברות עגלות עם סוסים . לאחר ארוחת בוקר עשירה נוסעים למוזאון "אסטרה" מוזאון פתוח בו מוצגים בתים מאיזורים שונים ברומניה תחנות קמח המופעלות על מים ועוד. חוזרים לכפר סיביאל לסדנת  בישול עם כריסטינה הנהדרת – אמא רומניה אמתית שמתחילה להכניס אותנו לרזי הבישול הרומני – חצילים , שום , ריבות ועוד. המפגש עם כריסטינה נהדר . ביתה מיוחד , היא מנהלת מטבח אותנטי בו היא משמרת לתקופת החורף במרתף הבית אוכל רב – מחמצים , ריבות , רטבים שאליהם עוד אתייחס רבות וגם אחלוק מתכונים סודיים שחלקה איתי . טעימה קטנה מסדנת הבישול – סלט חצילים רומני – אתם יודעים שאת החציל לא קוצצים עם סכין מתכת אלא רק עם סכין עץ ? ובסלט זה אין טיפה של שום רק בצל טרי?!!
סלט חצילים  מושלם

לומדים להכין סלט חצילים

מבשלים ביחד - ריבת משמישים

יום שלישי : יום זה הוקדש לביקור בשתי ערים מדהימות : אלבה יוליה וסיביו . אלבה יוליה עיר יפיפייה הממוקמת על גדות נהר מורש בעלת היסטוריה מפוארת בה משולבים נופים ומבנים היסטוריים נהדרים. צפינו במקום בטקס החלפת המשמר שהיה .... נחמד – אין מה לצפות למשהו שדומה לזה בארמון בקינגהאם באנגליה . מה שכן יש במקום זה קיורטוש אותו מאפה מפנק שעשה עליה מהונגריה של בצק שמרים דקיק המגולגל על תבנית מיוחדת . כאן הקיורטוש נאפה על מנגל – כן כן על גחלים מה שנותן לו טעם מיוחד ומעושן מעט. העיר סיביו המקסימה היא חלום לכל חובב נוף וחובב צילום פינות חמד , כיכרות רבים ואטרקציות נהדרות מקובצות כולן בעיר האתיקה . ובערב לאחר ארוחת נהדרת ערב פולקלור של שירים וריקודים עם " צעירי הכפר"
מוזאון הכפר אסטרה

אלבה יוליה היפה

החלפת משמר 

ערב פונקלור של שירה , ריקודים והרבה צ'ויקה

כך מכינים בסיביו קיורטוש

קיורטוש אגוזים - מושלם


יופי של מסלול נבחר לטיול זה – המשך יומן המסע - כאן 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה