יום רביעי, 3 באפריל 2019

ציור אינטואיטיבי במדבר





שמעתם פעם על ציור אינטואיטיבי ? אני מעולם לא שמעתי !
מכירה ציור קוביסטי , ציור ריאליסטי אבל אינטואיטיבי ?! אז לאחרונה במהלך השיטוט האין סופי במרחבי האינטרנט נתקלתי בפרסום מסקרן -   ריטריט ציור אינטואיטיבי לנשים במדבר . 
כל חיי אני יוצרת – בבד, בנייר ועוד אבל כבר מזמן השלמתי – לצערי  - שלצייר אני לא יודעת, אבל לא מפסיקה לחלום לדעת. אולי בגלל חוסר היכולת לצייר הנושא כל כך משך אותי והתחלתי לחקור מה זה בעצם ציור אינטואיטיבי.
התברר לי כי התחום של ציור אינטואיטיבי אינו חדש . שיטת ציור וגם טיפול זו  קיימת משנת 1998 ופותחה על ידי ד"ר פינקי פיינשטיין, מתוך הנחת בסיס כי יצירתיות היא יכולת מולדת שקיימת בכולנו. הבעיה היחידה היא שבשלב די מוקדם, היא נחסמת. בגלל חברה, בגלל תרבות, בגלל חינוך, בגלל ביקורתיות. מה שמאוד שימח אותי להבין כי ניתן לשחרר את החסמים שנוצרו לנו עם השנים לציור . גם אם לפעמים אנחנו שוכחים את זה, הכוח לשנות נמצא רק בנו, בזכות היצירתיות הקיימת בנו ניתן ללמוד  לדבר מחדש בשפה הפתוחה הזורמת האינטואיטיבית .

בציור אינטואיטיבי לא מעתיקים תמונות או מציירים משהו קיים. הציור הוא ספונטאני ואינטואיטיבי. מתחברים  לרגשות שהדחקנו עמוק בפנים, ליכולת להכיל אותם, לבטא אותם, להתפתח דרכם. "זה כמו "עיסוי לנפש" כך הסבירה לי שירה קידרון מנחת סדנאות ציור ואומנות אינטואיטיבית אשר תדריך את הריטריט במדבר של ציור אינטואיטיבי. עוד אמרה שירה כי  בריטריט נלמד איך לצעוד בקצב שלנו, איך להפסיק את המרוץ בו אנו נמצאים, ואיך להסתכל על החיים ברמת תודעה אחרת, רק אני אחראית לחיי ורק אני יכולה ברגע אחד לעצור הכול ולהתחיל לפסוע בקצב שלי בתשוקה שלי באמת שלי כאן ועכשיו .
 טוב אז נשמע לי ממש מעניין ומיוחד – מפגש של שלושה ימים במדבר עם נשים אבל במיוחד עם עצמי פנימה  ליצירתיות שלי עם הרבה צבע ורוגע .
אז אני כבר נרשמתי!!
באמצע יוני - 13 - 15.6 בישוב צוקים במקום בשם "לב המדבר" יתקיים הריטריט של ציור אינטראקטיבי .
לי כבר אין סבלנות - סופרת את הימים.
מצרפת כאן את הפרטים של שירה ומזמינה אתכם לקרוא ולראות אם מתאים לכן להצטרף אלי.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה