יום חמישי, 21 באוקטובר 2021

יריד האומנות הגדול בישראל "צבע טרי " חוזר

 





בשנת 2020 היריד האהוב צבע טרי היה בפורמט אינטרנטי בימים אלו יריד 2021 חוזר למופע פיזי חזק ומרגש במיוחד. במשך שישה ימים 21- 26 באוקטובר  יפתח את שעריו הוולודרום הלאומי החדש בהדר יוסף לבאי היריד.

צבע טרי, הוא יריד האמנות והעיצוב השנתי מגיע למעון חדש הוולודרום הלאומי ע"ש סילבן אדמס, המבנה החדש והנאה שמארח מרוצי אופניים. במסגרת זו מצטרף איש העסקים והפילנתרופ סילבן אדמס לנבחרת תומכי היריד, ביחד עם קבוצת הפניקס.



מטרתו המרכזית של יריד צבע טרי היא  לתמוך בעולם התרבות הישראלי ולעודד את האמנות המקומית תוך מתן אפשרות לאלפי מבקרים להכיר ולראות את היצירה הישראלית האומנותית והעיצובית במיטבה. כמו כן מאפשר רכישת עבודות של מיטב היוצרים מתחומים שונים.

במתחם הוולודרום הפתוח והמאוורר ניבנו יחידות מקסימות ובהם התכנסו מיזמים מעניינים חלקם מוכרים ואהובים ואחרים חדשניים. ביריד ייקחו השנה חלק 40 אמניות ואמני חממה עצמאים נבחרים, כ-30 מעצבי מוצר, קרמיקה, נייר וזכוכית, ריהוט וגופי תאורה, כ-25 תערוכות, גלריות פרויקטים ועבודות מוזמנות וגם  צבע טרי !LIVE –מיצגים שיתקיימו לאורך כל ימי היריד. מבחר גדול של סגנונות יצירה, אמנות ואומנות.




אחד המיזמים האהובים עלי במיוחד הוא הגלויה הסודית - פרויקט חברתי המזמין אומנים מוכרים ולא מוכרים מאיירים להפוך גלויות לבנות, לעבודות איור מקוריות, המתייחסות לנושא הנבחר. את הגלויות המאוירות תולים ביריד ללא ציון שם היוצר. האורחים צופים ובוחרים איזה גלויה הם רוכשים לפי אהבת היצירה ולא לפי שם האומן.




כל ההכנסות מהפרויקט מועברות במלואן לעמותת ידידי ביה”ס לאמנויות, קמפוס אריסון ת”א – לטובת המשך קיום וביסוס לימודי האמנות בביה”ס ולתמיכה בתלמידי ביה”ס המגיעים מרקעים מוחלשים. במהלך 12 שנות הפרויקט נמכרו כ-10,000 גלויות מקוריות וגויס סכום של מעל ל-1,800,000 ש”ח למטרות חברתיות.

אפשר לעמוד זמן ארוך מול הקיר הצבעוני והמגוון המלא בגלויות יפיפיות בלי יכולת או רצון להתנתק.

מבחר מרגש של יצירות מרהיבות בצבע בחוט בחרוזים ובשילובים מיוחדים ביניהם. בתערוכה יצרו פרויקטים חברתיים מיוחדים: האמן והמעצב עומר פולק מציג עבודה עם נעמה זהר המתמחה במלאכות קדומות.







מעניינת מאוד יצירתו של האמן פריד אבו שקרה ששיתף עבודות העוסקת בקיום משותף, תוך מתן מקום לעבודותיהם של אמנים ישראלים ופלסטינים .


התערוכה כוללת גם אזור של עיצוב ישראלי רחב בו ניתן ליהנות מיצירות בחומרים שונים וגם לרכוש מהם. זה הזמן לרכוש כרטיסים וללכת – ממש לא לפספס.




כל הפרטים על התערוכה כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה