יום שני, 17 בינואר 2022

צביעת בדים טבעית בהתבוננות פנימית - מיכל סולומון

 

מה לך מורה לפלדנקרייז ולצביעת בדים ?

אז הקשר בין שתי האומניות האלה מאוד ברור אחרי שפוגשים את מיכל סולומון.

ביום קריר במיוחד בחורף ירושלים כהלכתו ( בלי שלג לצערי) הגעתי לביתה המואר של מיכל כדי  להכיר אותה וליהנות מאהבתה הגדולה ליצירה בתחום הטקסטיל.

בית חמים וביתי השזור עבודות בחוט ומחט, רקמת עמים ותמונות בצביעת בדים טבעית. אני כל כך אוהבת את הבתים האלו שבכל מגירה בסלון , בכל פינה בספריה וכל ארונית קטנה ניתן למצוא דוללות של חוטי רקמה, חבילות של מחטים וסיכות בתוך קופה עתיקה והרבה הרבה ספרי יצירה .


מיכל מספרת שהיא אחת מהתלמידות הוותיקות של המורה מגינה שלאין ז"ל  שהייתה שם דבר בעולם רקמות העמים בארץ. " הייתי שותפה לרעיון של כתיבת הספר השלישי של מגינה" מספרת מיכל. הרי ששלושה  הספרים של מגינה הינם " התנ"ך" של הרוקמות. למיכל יש קשר עמוק וארוך עם עולם האומנות. למדה בבית ספר בצלאל ועסקה בתחומי אומנות שונים בעבר.

עבור מיכל הקשר בין הוראת פלדנקרייז ושיתוף הידע בצביעה טבעית של בדים הוא ממש ברור וישיר. מיכל חולמת ומזמינה  את המשתתפות בסדנאות שלה להיכנס לעולם שלה, התחברות לטבע ולנשימה הרגועה – היסודות המאוד דומים של שתי האומנויות. החיבור לעולם הפנימי תוך התבוננות שלווה ומאפשרת הם הבסיס לקיומנו הרגוע – לדברי מיכל. יש נשים המגיעות למפגשי צביעה אך מתקשות להתחבר לרגש ולעולם הפנימי – זה גם בסדר מיכל מסבירה לאט לאט. בהתחלה הולכים לפי רשימת כללים כמו מתכון של תבשיל ואחר כך אחרי שמבינים את המסלול אפשר להתחיל לאלתר.






מיכל מספרת שהיא רוקמת כבר שנים רבות ובשנים האחרונות חיפשה דרכי ביטוי נוספות מהירות יותר המקשרות בין עולם הטקסטיל והטבע הקיים וכך הגיע לעולם האקופרינט. ההתנסות עם צמחים שונים ועם חומרי טבילה שונים מרגשת אותי במיוחד.

את זמן ההמתנה בין גלגול בד המשי על המוט וטבילתו החמה בצבע ממלאה מיכל בשיח רקמה מקסים . מוציאה מאחת  הפינות הקסומות בסלון סלסלת בדים קטנה וחוטי רקמה ומציעה למשתתפות לרקום רקמה חופשית סוג של מדיטציה עם תפר. איזה עונג!


סדנת הצביעה עם מיכל הייתה חוויה נהדרת. בנוסף לחוויה מיוחדת יצאתי בסופה עם צעיף משי מהמם – יצירה שלי ושל הטבע ביחד. הסדנה אצל מיכל מתאימה לקבוצות של חברות/ משפחה/ קולגות בעבודה האוהבות טקסטיל. להתנסות עם מיכל בטעימה של טכניקת צביעה זו, להעביר כ שלוש שעות ביחד בפעילות מיוחדת ומהנה באווירה מחבקת.

צרו קשר עם מיכל 0546678485

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה