יום חמישי, 3 באוקטובר 2013

גרנולה עם חלב עיזים - ארוחה של אלופים

בשנים האחרונות אני שומרת יותר על אורח חיים בריא. פעילות גופנית סדירה, אכילת מזון עשיר בוויטמינים ומינרלים, לא שמן אך טעים ושמירה על משקל גוף.
רכיבה על אופניים בשטח הפכה להיות הפעילות המועדפת שלי ושל אישי בימי שבת. אנחנו רוכבים כשלוש שעות חוזרים הביתה עייפים מאוד אך מאושרים ביותר.

לפני הרכיבה אני אוכלת מאט כדי לא להכביד על מערכת העיכול  ובכלל זה ממש מוקדם בבוקר.
כשחוזרים מרכיבה חשוב לאכול ארוחה עשירה בחלבון כדי לעזור לגוף לשמר ולהמשיך ולבנות את מסת השריר.
לאחרונה קיבלתי לטעום חלב עיזים של תנובה 3.6% שומן .
בדרך כלל חלב עיזים התקשר  אצלי  עם חלב טיפולי , מיוחד, כזה המומלץ לרגישים ללקטוז.
טעמו של החלב הפתיע אותי לטובה, נהניתי מימנו מאוד בשילוב עם גרנולה שהכנתי לבד.
המנה הזו היא מנת הבחירה שלי לאחר הרכיבה – עשירה בחלבון , לא שמנה מדי ומלאה בטעם נהדר.
מתכון הגרנולה שלי



גרנולה שקדים וצימוקים
רכיבים:
300
 גרם שיבולת שועל
100 גרם שקדים קצוצים
100 גרם אגוזי מלך
כפית גדושה קינמון
3  כפות שומשום
6 כפות סירופ מייפל משובח
90
גרם סוכר חום
60 גרם חמאה מומסת
2
פות מים חמים
חצי כפית מלח
100 גרם צימוקים
100 גרם חמוציות

אופן הכנה:

  • מחממים תנור לחום נמוך - 140 מעלות.
  • בקערה גדולה מערבבים את שיבולת השועל, השקדים, אגוזי מלך והשומשום.
  • בקערה קטנה מערבבים את סירופ המייפל, הסוכר החום, חמאה ממוסת, המים החמים והמלח.
  • מוסיפים את התערובת המתוקה לחומרים היבשים ובוחשים לתערובת אחידה.
  • מעבירים את התערובת אל התבנית עם נייר אפייה, ואופים בתנור החם כשעה עד לקבלת צבע זהוב אחיד, מערבבים מידי פעם. אני אוהבת שנוצרים גושים קטנים שאחרי האפייה הם קראנצ'יים .
  • מקררים, ומוסיפים את הצימוקים והחמוציות
  • אפשר לשמור את הגרנולה כשבועיים בצנצנת אטומה.

תגובה 1:

  1. נהדר!! בדיוק לפני שבוע חיפשתי מתכון לגרנולה...
    מעתיקה לי אותו!

    השבמחק