יום שלישי, 1 באוקטובר 2019

תערוכה - כחוט השני


האקדמיה ללשון העברית פרשה את הביטוי " כחוט השני "  כקו מקשר, קו יסודי, רעיון מנחה' שהובא ללשון העברית  מלשונות אירופה. חוט השני פירושו חוט אדום, והוא מופיעה כבר במקרא ביהושע פרק ב המרגלים מורים לרחב לסמן את ביתה בחוט אדום כדי שיוכלו לזהותו במלחמה: "אֶת תִּקְוַת חוּט הַשָּׁנִי הַזֶּה תִּקְשְׁרִי בַּחַלּוֹן אֲשֶׁר הוֹרַדְתֵּנוּ בוֹ…"










הקשר העמוק שלי לחוטים בדים ולמיקסד מדיה זימן אותי לתערוכת חדשה בשם "כחוט השני"  - תערוכה קבוצתית של אומנים שונים שהנושא המרכזי שלה הוא השימוש והשיח בין חוטים במדיומים שונים – קלסיים  , מסורתיים לבן יצירה מודרנית הנמצאת בליבה של היצירה העכשווית. אם הייתי צריכה לחשוב על יחידה מובנית אחת – תערוכה בה יוצגו עבודות רקמה על בד / קרמיקה  לצד שזירת חוטי ברזל , לצד שימוש בפלסטיק ממוחזר ועוד היה קשה לי לראות את החיבור . אך השילוב הלא קונבנציונלי בין החומרים , המרקמים יוצר יחידה מחוברת מורכבת עם כשר בין המוצגים המספרת סיפור אחד רק במספר קולות.
המיזם המיוחד עודד את האומנית לצאת שוב מהקופסה האישית שלהם כדי ליצור יצירות אישיות שידברו שיתאימו לתכנית הנבנית של התערוכה .
האמנים משלבים בדרכם הייחודית תוך שימוש בחומר הגלם בו הוא מתמחה – סיבים רכים – כפשתן וכותנה חומרים קשים כחוטי ברזל , זרדים או פלסטיק ממוחזר ליצירה מיוחד ת.
התחברתי מאוד למספר עבודות שהוצגו – איילת יונטף - מומחית לעיצוב טקסטיל מודפס ולצבע, מעצבת טקסטיל . הציגה עבודת כותנה בצביעה עצמית בטכניקת שיבורי עם רקמה חופשית . איילת מדגימה התערוכה את תהליך היצירה – התכנון הראשוני שהיא עושה על ידי ציור דגם ראשוני בצבעי מים על נייר . צביעת הבדים והרקמה.


דודו דהאן אמן רב תחומי, בוגר בצלאל , המתמחה  בפיסול בחוט ברזל מציג בתערוכה עבודה יפיפייה המדגימה בעיני את החברה הישראלית . מגוון פורטרטים מחוברים של דמויות שחוברו להם ב"כור ההיתוך " הישראלי  להוויה אחת משותפת.



ריגש אותי במיוחד המיצג שניתלה במרכז החלל ובו הציבור הוזמן לרקמה חברתית – בד עליו צוירו דמיות וננעצו מחטים עם חוטים – הציבור הוזמן לרקום ביחד את היצירה הבאה – מקסים !!!


האמנים המשתתפים  איילת יונטף, אליה לוי, דודו דהאן, דנה הראל, הילה בנימין, חיים אבגי, מיקה בר, נופר משעלי, נטלי ביבי, ענת פרידמן, רויטל כהני, ריקי איתן בירנבוים, רמי טריף, שירה שובל, שרונה אפרת, תמי הורוביץ, תמר ברניצקי . אוצרת: תמי הורוביץ. מפיקה: ריקי איתן בירנבוים
מרבית האמנים המציגים בתערוכה הם מאשדוד והסביבה, והתערוכה היא חלק מהאג'נדה שמובילה החברה העירונית לתרבות אשדוד, לאפשר במה ולעודד אמנים מקומיים. התערוכה בשיתוף המשרד לקידום מעמד האישה
"עוד כילדה עסקתי במלאכת הרקמה. שעות רקמתי רקמת גובלנים בהתאם לדוגמה ולמפרט צבעים קבוע וברור, אולם כאמנית אני מחפשת את הלא צפוי, המקרי, כשההגדרות מתחילות להתפרק" אומרת תמי הורוביץ אוצרת התערוכה, ומוסיפה "כשהרעיון לתערוכה  הבשיל הנחנו את האמנים ליצור עבודות בנושא החוט וכל אחד מהם לקח זאת לעולמו הפרטי. החיבור הלא קונבנציונלי, החיפוש וההתנסות של האמנים בחומרים לא מוכרים ושילובם באמנות היומיומית שלהם, הביאו לתוצרים מרתקים שיוצגו בתערוכה. מעניין לראות איך החיבורים השונים שנוצרו בין החומרים וגם בין האמנים עצמם, משתקפים בתערוכה".  ואכן השילוב המיוחד בין העבודות השונות יצר יחידה אחידה אחת של אמירה ייחודית ומרגשת.

התערוכה מציגה בבית אריה קלנג באשדוד 24.9.19 – 30.12.19
שעות פעילות בית האמנים:
ימים א'-ה'     08:00- 18:00
יום ו             09:00 – 13:00
שבת            סגור
פתוח גם במהלך חול המועד סוכות
כניסה לתערוכה ללא תשלום
 לפרטים נוספים 08-9221883

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה