יום שבת, 29 בפברואר 2020

הקיבוצניקיות ממש לא כמו פעם


לכולנו יש חברים שגדלו בקיבוץ או שמעו סיפורים על הקיבוץ של פעם . על המקלחת המשותפת, המכבסה לינה משותפת ועוד. היום הסיפורים האלו נשארו בהיסטוריה – הקיבוץ שינה את פניו , הדור הצעיר חוזר לקיבוצים החדשים – או יותר נכון המתחדשים שמתאימים את אורח חייהם למאה ה 21 . דור ההורים המתבגר שחווה את החוויה הקיבוצית מחפש את הדרך לשימור הסיפורים והחוויה גם יחד.
שרה מקיבוץ יפעת מצאה דרך ייחודית לשלב את האהבה שלה לאירוח והעברת החוויה הקיבוצית . כחלק ממיזם נשי מיוחד פתחה שרה את בית הוריה המשופץ והפכה אותו לבית אירוח מקסים. שילוב ייחודי של הקיבוץ של פעם עם הנוחות של היום. שרה היא הרוח החיה מאחורי מיזם מקסים שהוקם השנה בקיבות יפעת  בשם "שביל העסקים ביפעת ". במיזם זה חברות 12 נשים העוסקות בתחומים שונים של אומנות ,בישול, פעילות חברתית ועוד. בשיתוף פעולה מבורך זה נחשפים האורחים המגיעים למבחר יזמיות שנושא עיסוקן מעניין לפי בחירתם.





 הגענו ללון ב"בית בקיבוץ" אצל שרה, אישה מלאה במרץ שקידמה את פנינו בחיוך ענק. הדירה הקטנה והמצוחצחת הייתה חמימה וביתית בתחושה של מקום מוכר , התמונות על הקירות , הכלים הקיבוציים המוכרים ועוד. שרה 0523491825

ארוחת הבוקר הגיע אלינו בשעה המיועדת גבינות מטבלים וחביתות ובנוסף מורן ( אחת היזמיות ביפעת) מ – מאפים בריאים ישר מהלב הביאה  מאפים נהדרים מעשיי ידיה. כל המאפים של מורן נאפים מקמח כוסמין מלא. חלה נהדרת לחם עם אגוזים וגם מיני רקיקים משובחים שהשתלבו נהדר עם ממרח אבוקדו. מורן מוכרת את המאפים שלה לפי הזמנה מראש בטלפון 0523828879  מורן.


לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לסיבוב היכרות עם הקיבוץ מודל 2020 ומפגש עם חלק מהיזמיות. שרה הגיעה נוהגת בקלאב קאר – "כלי הרכב הרשמי" של הקיבוצניקים  יצאנו לסיבוב בשבילי הקיבוץ המוריקים. מכול פינה ניבטת ארץ ישראל היפה , הנוף המקסים של עמק יזרעאל, המדשאות עם האנפות וחבורת הילדים הצעירה המטיילת בשבילי הקיבוץ.


בנחת מגיעים לביתה של ססיליה  - אומנית המפסלת בחימר. הגן שלה הוא פנינה יפהפייה מלאה פינות נוי , פסלים ונועם. לססיליה אישיות כובשת מחבקת ומלאת שמחת חיים. כל כך נעים להתארח אצלה בסטודיו ובגינה המיוחדת. בסטודיו של ססיליה מתקיימות סדנאות וחוגים וניתן גם לרכוש מיצירותיה . ססיליה 0522206283




ובחזרה על הקלאב קאר  בין שבילי הקיבוץ נוסעים להכיר את נעמי לוי המפסלת ברשת . לנעמי גינת פסלים קטנה וייחודית שכולם עשויים מרשת וצבועים יפה. גם ביתה מלא בפסלי רקדניות , פרפרים ופרחים עליזים. לנעמי סיפור חיים מיוחד אותו היא חולקת עם אורחיה. הפסלים ניתנים לרכישה כמו כן מפסלת לפי הזמנה . נעמי 0522269932 .


את ההכרות עם קבוצה מיוחדת זו של נשים מיוחדות יזמה  חברתי רקפת עברי המלווה ומנחה את הקבוצה במסגרת תכנית מרחב עסקי ליזמות של מעוף מהסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ולה תודות.
שווה להגיע לעמק יזרעאל  בכלל ולקיבוץ יפעת בפרט וליהנות ממגוון פעילויות ייחודיות המשלבות ישן וחדש לכל המשפחה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה