יום ראשון, 5 בדצמבר 2021

סטודיו מנדלה - מקום ליצירה נשית

 

זהו סיפור על קשר אם בת ובעצם סיפור על שתי נשים מיוחדות ודעתניות שהולכות עם האהבה שלהן ועם הקשר ביניהן.

כשמזכירים את דליית אל כרמל הדבר הראשון שעולה לראש זה אוכל דרוזי מצוין והשני – שוק של יום שבת. שמחה לספר שלדליית אל כרמל יש עוד הרבה מה להציע למטייל ובמיוחד למתעניין באומנות וביצירה.

היבא וביתה וויסאל פורצות את תקרת הזכוכית ומזמינות את נשות הסביבה להכיר את הסטודיו הקטן והמתפתח שלהן.

היבא ספרנית במקצוע וויסאל בעלת קליניקה לרפואה אלטרנטיבית פתחו סטודיו מקסים בדליית אל כרמל בו הן יוצרות בקרמיקה ומעבירות ביחד סדנאות מהידע שלהן בתחומי מלאכת היד לקבוצת של נשים.


הכול קרה דיי מעצמו מספרת וויסאל -  "התחלתי ללמוד פיסול קרמיקה בחיפה והתלהבתי מאוד. כשר הבאתי הביתה את הפסל הראשון אמא התרגשה כל כך ורצתה להתנסות גם בחומר . מהר מאוד הצטרפה לקורס והתחלנו ליצור ביחד. שיפצנו חדר בבית המגורים של סבתא ושם התחלנו לעבוד"

התחלנו גם להציג את העבודות שעשינו על מדף קטן ואנשים התחילו להתעניין ואפילו לרכוש. זה נתן לנו דחיפה לשפץ את המקום ולפתוח סטודיו לקרמיקה ויצירה בשם מנדלה.

כל אחת מהן יוצרת בדרך המיוחדת שלה – וויסאל יותר מתקשרת לזרמים האתניים , דמויות אפריקאיות. כמו כן מושפעת מבדים האפריקאים הססגוניים. היבא יוצרת כלים בזיקה למסורת הדרוזית. ביחד הן מוציאות את הטוב והמחבר בין שתיהן ומשתפות את המתארחות בסטודיו שלהן ביצירה  מגוונת וייחודית.





במקום מתקיימים מעגלי נשים הכוללים יצירה משותפת ושיח פתוח. המפגש בו השתתפתי היה נעים במיוחד. קבוצה של רוקמות וחברות הגענו לביקור בו יצרנו ביחד ונהננו מאוד מהכנסת האורחים רחבת הלב של היבא וויסאל. באווירה נעימה ורגוע ובהרבה טעם טוב עברו להן מהר שעתיים של יצירה משותפת.

כל הפרטים על סטודיו לקרמיקה מנדלה מופיעים כאן 

מספר טלפון לקשר עם היבא 0543074366

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה