יום שני, 19 באוגוסט 2024

חוויה בבירה – פסטיבל חוצות היוצר 2024

 הפסטיבל הבינלאומי חוצות היוצר מציע חוויה יוצאת דופן בבירה ירושלים. למרות הכול הפסטיבל מתקיים זו השנה ה 48 במיקומו המושלם כתמיד. במתחם חוצות היוצר בבריכת הסולטן, אל מול מגדל דוד ולמרגלות חומות העיר העתיקה והיפה. גם השנה הגענו ליהנות מהחוויה הכי ישראלית. 

ירושלים של זהב צילום איריס לוי

שפע הופעות חיות תצוגות אמנים ישראלים והאווירה הירושלמית המיוחדת. השנה משתתפים אומנים ואמנים רבים מישראל המציגים את יצירותיהם בלמעלה מ-80 דוכנים, הכוללים את מיטב עבודות של מגוון אמנים ישראלים מדרום ועד צפון: ציור, קרמיקה, צורפות ותכשיטים, אריגה וטקסטיל, יודאיקה, צעצועים, אומנות בטכניקות מעורבות, עבודות עץ ועוד.

מארגני הפסטיבל שמו לעצמם משימה לשלב כמה שיותר אומנים מאזורי העימות בצפון ובדרום

באופן יוצא דופן השנה שולב בינות לדוכני האומנות מסלול חווייתי הכולל מייצגים ויזואליים דיגיטליים שנוצרו בטכנולוגיות מתקדמות (מסכי LED, הקרנות דיגיטליות, אשליות תלת-ממד וכלי בינה מלאכותית) שהפכו את החלל הפתוח לפארק חוויות חדשני ולא שגרתי המטשטש את הגבולות בין מציאות לדמיון.


צילום איריס לוי

כמובן אין מסיבה ראויה / פסטיבל שווה בלי מתחם קולינרי ראוי, גם בפסטיבל השנה מיטב מסעדות ירושלים בניצוחם של שפים מובילים הציבו דוכנים בהם מוגשות מנות משובחות. מעורב ירושלמי במספר וורסיות, מנות אסייתיות שוות , סלטים למיניהם וכמובן גם פיצה, פסטה ומתוקים שווים. במרכזו של המתחם הקולינרי מוצב בר ענק המציע בירה יין ומשקאות קלים אחרים.

אין על מעורב ירושלמי צילום איריס לוי

באן במילוי בשר מפורק - טעים ! צילום איריס לוי

במתחם הפסטיבל מתקיימות גם הופעות של אומני רחוב, אקרובטים , זמרים וגם רקדנים. שווה לבקר בבית הקפה " קפה תו" המנוהל על ידי אור שוקרון הקונדיטורית הנהדרת משדרות. אור מגישה במקום מאפים נהדרים . פעמיים בערב מתקיימות במקום הופעות בנות כשעה - הקהל מוזמן.


בנוסף למתחם האומנות והקולינריה כמדי שנה מתקיימות הופעות חיות נהדרות  של טובי המוזיקאים בארץ לחיזוק הרוח - בסימן "מוכרחים להמשיך לנגן"!

אנחנו היינו בערב בו הופיעו רמי וריטה בהופעה מרגשת במיוחד.



הופעות מתקיימות מדי ערב

על  הבמה המרכזית בבריכת הסולטן מדי ערב החל מהשעה 21:00 (ובמוצ"ש בשעה 22:00)

17.8 - החברים של נטשה - 22:00

18.8 - שרית חדד \ טיפקס (שני אירועים נפרדים) - 21:00

19.8 - אושר כהן - 21:00

20.8 - הודיה מארחת את שרק - 21:00

21.8 - יהודה פוליקר ותיסלם - 21:00

22.8 - שלומי שבת \ הפרויקט של רביבו (שני אירועים נפרדים) - 21:00

24.8 - דני סנדרסון \ התקווה 6 (שני אירועים נפרדים) - 22:00

- איתי לוי \ נסרין (שני אירועים נפרדים) - 21:00 25.8

ועוד לא אמרנו מילה על האוויר הקריר והצלול הסובב את המתחם והמראה יוצא הדופן של חומות ירושלים המוארות . צאו לבקר בירושלים – מומלץ !!

אם כבר עלים לירושלים מאוד ממליצה לבקר גם במוזאון האינפיניטי - חוויה נהדרת לכול המשפחה. אור צליל וצבע מוזאון שבו מותר ואפילו מאוד מומלץ לגעת.

מוזיאון הINFINITY בירושלים. במוזיאון הזה מומלץ לגעת

 מוזיאון האינסוף נפתח בעיר האינסופית - ירושלים .

חוויה יחידה במינה במדינת ישראל והאמת בעולם – מוזיאון הINFINITY   תערוכה הסוחפת את כל החושים מאוד מתאימה לכל המשפחה. חוויה של אור, צליל ומגע אינטראקטיבי העוטפת את המבקר מכל הכיוונים. חוויה מהפנטת של מסע לעולמות הדמיון, וזאת באמצעים חדשניים ואווירה שסובבת את המבקרים מכל כיוון.

מוזיאון אינפינטי הינו מיזם ראשון מסוגו בארץ כולו תוצרת הארץ אותו יצרו יחד שלושה יזמים  מעצב התאורה – דקר אזולאי , שי בונדר מעולם הוידאו שחברו לזברה הפקות ויצרו יש מאיין את התערוכה. דקר מסביר " באנו עם גישה חדשנית לתרבות ולאומנות המציעה למשפחות לעבור חוויה רחבת היקף, המשלבת אומנות פיסול, תאורה וידאו ואפקטים ויזואליים מיוחדים" "היה לנו חשוב ליצור את המיצגים כאן בארץ. אנחנו רואים חשיבות עליונה לתת לקהל מנוחה אומנותית זו בתקופה המורכבת בה אנחנו נמצאים"

התערוכה בנויה מ 8  חללים היוצאים ממתחם מרכזי. במתחם זה מקבל את פני הנכנסים סוג של יצור/ חייזר ענק שהינו בעצם רקדנית אינטראקטיבית המגיבה לתנועה של כל מי שמתקרב בשינוי צבעו, עפעוף עיניים ועוד

חלל הכניסה המרשים .צילום איריס לוי
בכל מתחם חווים המבקרים חוויה שונה וייחודית המקיפה אותם ב 360 מעלות

חלל הכדורים הקינטיים – כדורים מוארים אשר נעים בקצב המוזיקה עולים ויורדים מהתקרה, לצד קיר תאורה המגיב לצלילים ולמגע . החלל מזמין להתבונן בכוחות בלתי נראים, ולחוש את האנרגיה המזומנת מתוך המוזיקה שמקיפה אותנו.

חלל המסכים האינטראקטיביים – מסכי מגע ענקיים המגיבים לכל תנועה, מזמינים לתקשר עם הדיגיטלי בצורה בלתי אמצעית. זה הקשר בין המציאות הווירטואלית לזו הפיזית, ולהבין את גבולות האינטראקציה האנושית.

חלל קרני האור – כאל אחד יכול להיות מתחת לאור הזרקורים. ברגע שגוף חותך את קרני האור בחלל זה, האור משתנה והרמוניה מוזיקלית נולדת. החלל מעורר מחשבה על הקשר בין מגע וצליל תוך כדי הרמוניה טבעית ממש עושה חשק לרקוד. מבוגרים וילדים מרקדים בסיבוב תך התמכרות שלמה למוזיקה ולאור.


חלל קרני האור צילום איריס לוי
חלל המראות והמוזיקה – האובייקטים והמראות בחלל יוצרים תחושה של מועדון ריקודים.

חלל המראות צילום איריס לוי



חלל עונות השנה – הקרנה בת 360 מעלות של מחזוריות עונות השנה, שמזכירות לנו את המעגלים הטבעיים של הזמן ואת החיבור שלנו לטבע.

חלל מבוך המראות –מבוך אינסופי שבו הדמות של הצופה משודרת עם אפקטים מיוחדים. החלל מזמין  לאבד ולהתמצא מחדש בתוך השתקפויות של עצמכם, ולשאול את השאלה: מי אני באמת

חלל כדורי הכסף – חלל בו פזורים עשרות כדורי כסף בגדלים שונים המאפשרים חווית משחק כדור מושלמת.


חלל כדורי הכסף צילום איריס לוי
בכל החללים פזורות כורסאות בד רכות המאפשרות רגיעה / מנוחה וזמן לספיגת התחושות. המתחם כולו ממוזג מצוין כך שזה עוד ייתרון גדול – מפלט ראוי לימי הקיץ החמים.

מאוד ממליצה להגיע לבקר גם בפסטיבל חוצות היוצר המתקיים גם הוא בימים אלה בעיר.

יש לרכוש כרטיסי כניסה מראש. כל כרטיס מקבל שעת הגעה מדויקת כל זאת כדי למנוע צפיפות במוזיאון שעלולה לפגום בחוויה

כתובת: דרך דוד בנבנישתי 1 היכל הפיס ארנה, ירושלים

שעות פעילות

  • תאריכים ושעות פעילות במתחם: 14.8-31.10
  • שעות פעילות: בחופשת לימודים - 9:00-21:00
  • בימי לימודים 16:00-21:00.
  • ימי שישי 9:00-15:00

מחיר: 114 ₪ לאדם. הטבה למחזיקי כרטיס ירושלמי.

יום רביעי, 14 באוגוסט 2024

מרתון בגבעת חביבה – לא מה שאתם חושבים

 האולימפיאדה עברה כל כך מהר, ככה זה כשנהנים משקט כשבן הזוג מאוד עסוק בספורט הכורסא שלו.

השתתפתי לאחרונה במרתון בגבעת חביבה מדובר במרתון מיוחד . חייבת להרגיע מייד לא התחלתי לרוץ מרתונים. מדובר בתוכנית הקיץ הפנטסטית בגבעת חביבה בה מתקיימים מרתונים נושאיים / ממוקדים בתחום ספציפי, לרוב מדובר בקרמיקה. מתמקדים בנושא אחד וחוקרים אותו לעומק. יומיים – שני מפגשים בני 7 שעות כל אחד.

עבודות של נצה בר צילום איריס לוי

עבודות של נצה בר צילום איריס לוי
המרתון בו לקחתי חלק היה בנושא "נראקומי" - טכניקת עבודה בחימר שמקורה ביפן בה יוצרים דוגמאות בחומרים מצבעים שונים בתוך "בלוק" חימר מימנו פורסים פרוסות היוצרות משטחים ומהם כלים. בדרך עבודה זו נוצרות דוגמאות מרהיבות ומרקמים מעניינים .

נראקומי בעבודה צילום איריס לוי

כך זה נראה כשהקסם קורה צילום איריס לוי

צילום איריס לוי

צילום איריס לוי
מדריכה המרתון הייתה נצה בר קרמיקאית בחסד מוכשרת במיוחד אבל אף חשוב מזה בן אדם יוצא דופן, מסבירה, מלאת השראה בעלת יכולת נתינה אין סופית. ניצה פתחה דרך ייחודית לה ליצור "נראקומי" המאוד שונה מזה היפני.

נצה בר בעבודה צילום איריס לוי

בחודשים הקרובים מיזם המרתונים ממשיך עם נושאים מרתקים כמו "מרתון לבניית בקבוקים ואגרטלים ממשטחי חימר" "מרתון התה הגדול" בו יהיה מיקוד בכלים הסובבים את טקס התה היפני ועוד ועוד מרתונים מעניינים.

האמת שהמרתונים אינם למומחי קרמיקה וחימר בלבד, ברובם ממש לא צריך כל ידע קודם בתחום.

ממליצה להתעניין ולהירשם ובטוחה שניפגש באחד המרתונים הבאים.... אני כבר נרשמתי


יום שני, 12 באוגוסט 2024

מופע מחול DUO קולבן דאנס

 

מי אמר שכדי להנות ממופע מחול יש להבין את מה שעומד מאחורי הרעיון המרכזי עליו חשב הכוריאוגרף כשייצר את המחול. השאלה החשובה שיש לשאול את עצמנו האם נהנינו או לא האם חווינו חוויה טובה או לא .בדיוק כמו שטועמים יין – לא חייבים להיות מבינים גדולים בגידול ענבים צבע היין, עומק הטעמים וכו' . יש לשאול את השאלה החשובה טעים לי או לא טעים לי.

המופע החדש של להקת קולבן דאנס DUO מציג שתי יצירות מחול מרשימות של שניים מבכירי הכוריאוגרפים היוצרים בארץ בתחום המחול המודרני- פרופ’ אמיר קולבן ונועה צוק. אמיר קולבן מוותיקי הכוריאוגרפים, מנהלה האמנותי של קולבן דאנס מהקמתה ב 1996. נועה צוק כוריאוגרפית ורקדנית עם קריירה בינלאומית מפוארת שלראשונה השתלבה ביצירה עבור להקת “קולבן דאנס”

מופע המחולDUO     מורכב משני חלקים שונים מאוד האחד מהשני אך יוצרים יחד חוויה אחת מעניינת. החלק הראשון הינו היצירה של נועה צוק שהינה מינימליסטית ונוטה לאינטימיות מוזרה. המוסיקה  המלווה את היצירה כמעט ולא נוכחת . שקטה ולעיתים מופיעים צלילים מטרידים  המדגישים את הרצון העז להבין את הקשר בין גוף לנפש ואת הרגשות השונים אותן מבטא האדם, רגשות שונים במתח גופני משתנה.

מהמופע של נועה צוק צילום ניסים לוי

צילום ניסים לוי

צילום ניסים לוי

חבורת הרקדנים הווירטואוזים  לבשו ביגוד מינימליסטי וצנוע נעים בחלל הבמה במקצב תוך רקיעה, קפיצות פתאומיות נפנופי ידיים ותנועות אגן תזזיתיות . כל זה מעצים את הדרמה המועברת מהבמה אל הצופים.

מהמופע של נועה צוק צילום ניסים לוי

ביצירתו של אמיר קולבן חבורת הרקדנים לבשו בגדים מושכי עיניים שהשתלבו מצוין עם מוזיקת הטראנס, שפתחה את המופע אשר מיד לקחה אותי לשביעי באוקטובר הנורא..

מהמופע של אמיר קולבן

צילום ניסים לוי

צילום ניסים לוי

צילום ניסים לוי

מוזיקה נוגעת משהו מסיימת את המחול בה לתחושתי אמיר קולבן מבקש להזהיר מפני עיוורון גלובאלי ואישי, המביא לעצימת עיניים נוכח העתיד לבוא, וחוזה או מזהיר נוכח קטסטרופה מתקרבת.

מהמופע של אמיר קולבן צילום ניסים לוי
רגע מרגש במיוחד היה בסוף המופע בו אמיר קולבן הפתיע ועלה לבמה במהלך ההשתחוויה של הרקדנים ותשואות הקהל שנעמד להודות לו על החוויה המיוחדת שעבר

אמיר קולבן והלהקה צילום ניסים לוי

מופע המחול DUO היה מעניין , מאתגר את הרגש והמחשבה חווייתי במיוחד  ו.. כן נהניתי מאוד לצפות בו