יום שני, 12 באוגוסט 2024

מופע מחול DUO קולבן דאנס

 

מי אמר שכדי להנות ממופע מחול יש להבין את מה שעומד מאחורי הרעיון המרכזי עליו חשב הכוריאוגרף כשייצר את המחול. השאלה החשובה שיש לשאול את עצמנו האם נהנינו או לא האם חווינו חוויה טובה או לא .בדיוק כמו שטועמים יין – לא חייבים להיות מבינים גדולים בגידול ענבים צבע היין, עומק הטעמים וכו' . יש לשאול את השאלה החשובה טעים לי או לא טעים לי.

המופע החדש של להקת קולבן דאנס DUO מציג שתי יצירות מחול מרשימות של שניים מבכירי הכוריאוגרפים היוצרים בארץ בתחום המחול המודרני- פרופ’ אמיר קולבן ונועה צוק. אמיר קולבן מוותיקי הכוריאוגרפים, מנהלה האמנותי של קולבן דאנס מהקמתה ב 1996. נועה צוק כוריאוגרפית ורקדנית עם קריירה בינלאומית מפוארת שלראשונה השתלבה ביצירה עבור להקת “קולבן דאנס”

מופע המחולDUO     מורכב משני חלקים שונים מאוד האחד מהשני אך יוצרים יחד חוויה אחת מעניינת. החלק הראשון הינו היצירה של נועה צוק שהינה מינימליסטית ונוטה לאינטימיות מוזרה. המוסיקה  המלווה את היצירה כמעט ולא נוכחת . שקטה ולעיתים מופיעים צלילים מטרידים  המדגישים את הרצון העז להבין את הקשר בין גוף לנפש ואת הרגשות השונים אותן מבטא האדם, רגשות שונים במתח גופני משתנה.

מהמופע של נועה צוק צילום ניסים לוי

צילום ניסים לוי

צילום ניסים לוי

חבורת הרקדנים הווירטואוזים  לבשו ביגוד מינימליסטי וצנוע נעים בחלל הבמה במקצב תוך רקיעה, קפיצות פתאומיות נפנופי ידיים ותנועות אגן תזזיתיות . כל זה מעצים את הדרמה המועברת מהבמה אל הצופים.

מהמופע של נועה צוק צילום ניסים לוי

ביצירתו של אמיר קולבן חבורת הרקדנים לבשו בגדים מושכי עיניים שהשתלבו מצוין עם מוזיקת הטראנס, שפתחה את המופע אשר מיד לקחה אותי לשביעי באוקטובר הנורא..

מהמופע של אמיר קולבן

צילום ניסים לוי

צילום ניסים לוי

צילום ניסים לוי

מוזיקה נוגעת משהו מסיימת את המחול בה לתחושתי אמיר קולבן מבקש להזהיר מפני עיוורון גלובאלי ואישי, המביא לעצימת עיניים נוכח העתיד לבוא, וחוזה או מזהיר נוכח קטסטרופה מתקרבת.

מהמופע של אמיר קולבן צילום ניסים לוי
רגע מרגש במיוחד היה בסוף המופע בו אמיר קולבן הפתיע ועלה לבמה במהלך ההשתחוויה של הרקדנים ותשואות הקהל שנעמד להודות לו על החוויה המיוחדת שעבר

אמיר קולבן והלהקה צילום ניסים לוי

מופע המחול DUO היה מעניין , מאתגר את הרגש והמחשבה חווייתי במיוחד  ו.. כן נהניתי מאוד לצפות בו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה