יום שני, 15 ביולי 2019

טועמים מחול בירושלים



שוק מחנה יהודה

אם הייתי מספרת לכם שניתן לשבת ב"רחמו " כן חומוס / קובה  מיתולוגי רחמו במחנה יהודה לצפות במופע ריקוד סוחף הייתם אומרים לי – "תגידי נווווו מה אתך ? " אז לא ! זה ממש כן . לא איזו פנטזיה הזויה שלי . פשוט לא שמעתם על פסטיבל "יפו עד אגריפס" 2019.
פסטיבל המחול המתקיים זו השנה ה 6 ברחובות הקטנים של ירושלים בין הבסטות של מחנה יהודה במסעדות ופאבים וגם ברחוב הראשי. ארבעה לילות של מחול וקולינריה  1-4 בספטמבר חגיגה של אירועי קונספט  של מחול עכשווי ביוזמת קבוצת המחול ק.ט.מ.ו.ן . הפסטיבל כולל סדרת אירועים של " ארוחה ומופע " – מנות שף שנוצרו והוכנו בהשראת יצירות המחול שיוגשו במהלך מופע ריקוד ייחודי במסעדה , בבית קפה או ברחוב השוק.
נחשפתי לטעימה נהדרת של חלק מהמופעים עם נגיעות מהמנות שיוגשו ומאוד נהניתי .
רחמו - מסעדה משפחתית

החומס האלוהי של רחמו

קובה חמוסטה

את הסיור התחלנו על בטוח אצל רחמו עם הטעמים הנהדרים של המסורת – חומוס מעולה (30 ₪) קובה ירקות (37 ₪) וקובה חמוסטה (40 ₪) מושלם ! טעים וחמצמץ, בפסטיבל תארח המסעדה המשפחתית 2 דואטים ( כל אחד בכרטיס  נפרד הכולל ארוחה) : הראשון – לחם של שרון הללי ואסא איימן סוופה והשני Parallel של ראנד זיאד טהה וחלאלא סאלאם .  את היצירה לחם ראיתי והיא מומלצת במיוחד, דואט עוצר נשימה של רכות וכוח המפעיל את הדמיון והרגש. השימוש בקמח יוצר קישור מרגש בין המטבח לעולם היצירה. ניתן לחוש באוויר את הקשר המיוחד בין הרקדנים היוצרים ביחד חלל מרגש אנושי מיוחד.
המופע "לחם"

"לחם"

"לחם"

ממשיכים לטייל אל הבית הקפה  The Coffee Worksהמיוחד השוכן בסמטה צדדית קטנה בבית עתיק. בית קפה בבעלותו של ברנדון טרייגר הקולה במקום קפה עשיר ואיכותי ומציע מגוון משקאות על בסיס קפה ותה בחליטה מיוחדת. כמו כן מגישים במקום בירה וכריכים איכותיים עם לחם איטלקי. בבית הקפה יהיו מופעים הפתוחים לקהל ללא תשלום.
The Coffee Works

The Coffee Works

The Coffee Works

נכנסים לתוך סמטאות השוק עוברים בין דוכני הסוחרים מריחים כאן טועמים שם, דובדבנים , טחינה לקרדה, כיפות סרוגות עושר של צבעים ריחות וצלילים בשוק הפעיל והססגוני . השוק מלא באנשים שומעים בליל של שפות , מוזיקה וכמובן את הסוחרים המפארים את סחורתם . מגיעים לפאב קטן – פרדי למון – מקום קטן המגיש משקאות ומנות קטנות לידו . במקום תוצג יצירה בשם "ימה וקדמה " – מופע מחול ללא תשלום . בשעות הערב שוק מחנה יהודה משנה את פניו הדוכנים נסגרים והפאבים הקטנים פורסים שולחנות וכסאות ברחוב הראשי של השוק שם יתקיימו המופעים.
שוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה

מגיעים למסעדת האטלייה של טלי פרידמן - שפית המקיימת סיורים קולינאריים בשוק וסדנאות בישול מיוחדות וגם יושבת ראש ועד עובדי השוק – כבוד . לאטלייה  נכנסים דרך כוך מדרגות נסתר מתוך השוק . עולים במדרגות ומגיעים למרפסת מהממת על גג השוק בדיוק בשעת שקיעה, צופים על השוק מלמעלה שותים יין תבור איכותי ונושמים עמוק את האוויר הצלול כיין של ירושלים.  באטלייה יוצגו שתי עבודות כולל ארוחה פרי הכנתה של שף טלי פרידמן . עידן כהן יציג את "אורפיאו כליצן" והיוצרות אפרת רובין ואיריס רייס יציגו את "פרסונה" . עבודה מעניינת במיוחד שצפינו בה – שילוב חדשני של וידאו וריקוד הלוקח את הצופים לתקופה הוויקטוריאנית בתרגום הייחודי של היוצרות המעניינות.
האטלייה של טלי פרידמן

האטלייה של טלי פרידמן

יין תבור במחנה יהודה

המופע "אורפיאו כליצן"

אורפיאו כליצן
הערב כבר כאן השוק מתנקה מכול היום ופותח את שעריו לאנשים של הלילה . המבלים מתחילים להגיע לבתי האוכל הקטנים – הבריק המיוחד , הסנדוויציות , סושי ועוד כל מיני בסטות מיוחדות. מטיילים ברחובות הקטנים ומגיעים במעלה רחוב צר ל דוויני – פאב קטן המגיש מיני ערק ולידו הכול בפיתה . פאב קטנטן , בר גבוה וכ 10 כסאות קטנים מסביב . על הבר מתחילה לחולל ניצן לדרמן את העבודה שלה  " FOOLON   עטויה בפאה בלונדינית ומשקפיים לבנים מחוללת על הבר על המדרגות , בין כסאות האורחים . מרגש מיוחד ומאוד יוצא דופן.

FOOLON   

FOOLON   

בפסטיבל יוצגו  10 עבודות מחול  מהן 7 בכורות עולמיות אשר נוצרו במיוחד לפסטיבל בניהולה האומנותי של סופיה קרנץ המוכשרת. האתר של הפסטיבל כבר פתוח ואני מאוד ממליצה כבר להיכנס ולרכוש כרטיסים . קיבלתי טעימה קטנה מהפסטיבל המרשים והמיוחד הזה האפשרות של שילוב אוכל ומחול אותי מרגש מאוד. תזמנו את המופעים השונים של הפסטיבל כך שניתן לשלב את מופעי הרחוב החינמיים עם מופעים כולל ארוחה . אז לאיזה מופע אתם מתכננים להגיע?
פסטיבל מיפו עד אגריפס 2019

@catamondance
#fromjaffatoagripas

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה