יום רביעי, 10 ביולי 2019

מרוץ הבוז'ולה חצי מרתון בין כרמים




אם נשמע לכם המשפט – מרוץ חצי מרתון וחגיגת יין בכרמים כאוקסימורון אז שווה לכם לקרוא את מה שיש לי לספר לכם.
לראשונה בארץ יצא השבוע לדרך המיזם המשלב את משרד התיירות, שגרירות צרפת בישראל. יקב ברקן ומועצה אזורית גזר עם מרוץ הבוז'ולה המסורתי מצרפת .  מרוץ הבוז'ולה הינו אירוע ספורט בינלאומי, השני בחשיבותו בצרפת, משתתפים כ-35,000 רצים, שנוהרים אליו כדי לחגוג את פסטיבל הבוז‘ולה - השקת היין הצעיר הראשון של העונה. סביב המרוץ נערכים בצרפת שלושה ימים של חגיגות ופסטיבלים צוהלים, ובהם ניתן לטעום יינות שונים ולחוות חוויה מיוחדת שמשלבת בילויים ותרבות קצת שונה של ספורט, כעת גם הישראלים יוכלו ליהנות מחוויה מיוחדת זו.


חבל הבוז'ולה בצרפת נמצא צפונית לעיר ליון ומאופיין בשלל טירות מרשימות ויקבים מקומיים. סביב הטירות והכפרים, על כל גבעה תמצאו כרמים ועוד כרמים, לכן נחשב אזור זה למשובח לחובבי ריצה ויין. אזור מועצה מקומית גזר – הגבעות המוריקות הכרמים המרובים והיקבים הפזורים הם התפאורה הדומה ביותר לחבל הבוז'ולה וזה היה ברור שניתן להעתיק חלק מהחוויה הייחודית הזו גם לישראל.
'חגיגות הבוז'ולה נובו  בעולם הן ססגוניות במיוחד. בכל שנה ביום רביעי השלישי של חודש נובמבר, בחצות הלילה, נפתחים אלפי בקבוקי בוז'ולה בצרפת, ובעולם כולו. היין שמשתתף בחגיגות הוא מהבציר האחרון. מדובר בשבוע של חגיגות, נשפים, משתאות, תהלוכות ושמחה גדולה בהן המשתתפים מגיעים בתחפושות מיוחדות אוכלים שותים ומאוד נהנים. בין האירועים הוא  מרוץ הבוז'ולה, באופן מיוחד ובפעם השנייה אי פעם ייצא השנה מרוץ זה מגבולות צרפת ויגיע אלינו לישראל בסתיו ב- 3 לאוקטובר 2019. המרוץ עצמו יכלול  שלושה מקצים: חצי מרתון (21 ק"מ) מקצה 12 ק"מ ו-5 ק"מ ויעבור  דרך מספר יקבי בוטיק ויסתיים ביקב ברקן. האירוע המפורסם והצבעוני הזה, מושך קהל ותקשורת בין לאומית וזה הזמן לקבוצות ריצה שונות להגיע ולהירשם ולקחת חלק: הרשמה למרוץ הבוז'ולה ופרטים נוספים על המקצים (21 ק"מ, 12 ק"מ, 5 ק"מ) באתר: https://marathonisrael.co.il/


בזכות חגיגות הבוז'ולה הקרובות הוזמנו לסיור מעניין ביקב ברקן שהפך לבית של המרוץ – ממנו ואליו הרצים יצאו ויחזרו בכל המסלולים . עשינו סיור מעניין בין חביות הענק של היין המשתבח , שמענו הסברים על דרך הייצור המיוחדת של יינות ברקן שהינם היום היקב הראשון בגודלו בארץ המייצרים יותר מ 15 מיליון בקבוקים בשנה המשווקים בארץ ובחו"ל  . טעמנו והתאהבנו בסדרת יינות ה בטא – סדרה של שלושה יינות המיוצרים בכמות קטנה בצורה כמעט מחתרתית , לדברי היינן הראשי של ברקן הסדרה מיועדת ל"מביני דבר" . יין המיוצר מזני ענבים  פחות מוכרים היוצרים יין שאינו במיינסטרים  הנוגע יותר ביצירה האישית של כל יינן .
בסדרת הבטא יש 3 יינות
BETA  ריזלינג – זן גרמני ואצילי בעל מתיקות מרומזת . למרות שנכתב שהוא חצי יבש לטעמי היה ממש על גבול היבש . מרענן  קליל ופירותי – מאוד אהבתי
  BETA קולומבר – ענב פחות מוכר בארץ המגיע ממורדות יהודה ממנו נוצר יין לבן וארומתי  - אליו פחות התחברתי.

 -   Vin Gris BETA על טהרת ענבי טמפרניו המזכיר את יין הרוזה בצבעו המיוחד. טעמו עשיר ומרענן במיוחד התאים מאוד לימות הקיץ יין מיוחד בעיני – אדום עם האיכויות העדינות של יין לבן . מבחינתי המומלץ מבין יינות הסדרה.
את הסדרה המיוחדת הזו ניתן להשיג בשלב זה רק בחנות היקב או בחנות האונליין וגם במספר מסעדות מובחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה