יום ראשון, 28 ביולי 2019

סיור במתחם נוגה - עונג אורבני

בית מיכאל (איריס לוי)

כל כך הרבה פעמים נסעתי ברחוב דרך אילת הצפוף לכיוון יפו בלי לדעת איזה שכיות חמדה ארכיטקטוניות ניצבות במקום כבר מספר מאות בשנים . השכונה האמריקאית והשכונה הגרמנית הנושקות למתחם נוגה הם אזור גדול  עם הרבה זיכרונות עבר והתחדשות עכשווית המהווים את מרכזו של הסיור הנהדר שיצרה קבוצת Artish
יצאתי לסיור באזור מרתק ממש כאן מתחת לאף במרחב הצפוף בין תל אביב ליפו  אזור שיק בוהמייני שלא ידעתי על קיומו. פינות חמד ירוקות , בתים עם סיפורים  ואנשים עם סיפורים שיכולים לאכלס חצי ספרייה בקלות עם הצצה לאירופה הרומנטית פינת הסוהו התל אביבית. שכונה היפסטרית בועטת, שדומה להרבה שכונות מיוחדות של אמנים יוצרים בעלי שאר רוח החיים באווירה מיוחדת בדומה לערים הגדולות בעולם .
הסיור מודרך על ידי נעמה פאר המדהימה -  עיתונאית, מעצבת ואמנית בעלת ידע אין סופי ויכולת העברתו בנעימים .
נעמה פאר המדהימה (איריס לוי)

מלון דריקו (איריס לוי)

מלון דריסקו

את הסיור פתחנו במלון דריסקו היוקרתי ואלגנטי . בית מלון שניבנה ב 1866 על ידי משפחה שהגיע מארצות הברית וחלמו להקים בית מלון במושבה הקטנה שהקימה הקבוצה – המושבה האמריקאית. את המלון לאורך השנים תחזקו ושפצו הטמפלרים . לאחר גירוש הטמפלרים מהארץ השלטון הבריטי לקח את חסותו על הבניין המפואר . רק ב-2018 – לאחר כ 10 שנות שיקום שכללו עבודות שימור מחמירות ביניהן שחזור ארכיטקטורה, עבודות עץ ועיטורים בני יותר מ-100 שנה –נפתח מחדש כמלון דריסקו היוקרתי, אשר מחזיר למקומה הראוי את המורשת המכובדת של צמד המייסדים האמריקאים. חדרי אירוח יפיפיים , חדר אוכל מקסים וגינות נוי מסביב. סיירנו בקומת הכניסה של המלון והתרשמנו מציורי הקיר מרשימים ששוחזרו ביד אומן.


הכנסיה האנגליקנית ( איריס לוי)

סיירנו לאיטנו במתחם לשימור המנותק מסביבתו,  בין שבילים קטנים, בין עצים וגפנים עם בתי עץ ואבן, קשתות ומרפסות נכנסנו לכנסייה האוונגליסטית המיוחדת ופגשנו את הכומר יוצא הדופן . המשכנו בין הרחובות המרוצפים הטובלים בירוק ממש באווירה של כפר קטן באלזס לביקור בבית פרטי משוחזר המשמש סטודיו של האומנית  הפסלת סופי יונגריז . אישה מרשימה בעלת סיפור חיים מיוחד אותו היא חולקת איתנו.

בית משוחזר (איריס לוי)


מפגש עם אומנית (איריס לוי)

נפגשנו עם ויוי באלאיש  האיש והאגדה מעצב אופנה  שהלביש את כל המפורסמים והמפורסמות של פריז והיום  חביב הסלבריטאיות בארץ, יצירותיו  תיאטרליות וקלילות בעת ובעונה אחת, ונעות בין אלגנטיות אירופאית לבין שיק לא מתאמץ. בסטודיו הנעים המלא בשמלות נשף ושמלות כלה פוגשים איש צנוע ונעים מלא בטוב לב ואהבה גדולה ליצירה שלו.

ויוי באלאיש

הסטודיו של ויי באלאיש (איריס לוי)

ויוי באלאיש (איריס לוי)


ממשיכים למפגש מיוחד במינו בסטודיו שיקי מדליק של זוג אחים ממוצא אוקראיני היוצרים תיקים וסינרים מבדי ברזנט בעבודת יד וטי שירטס מודפסות, הסטודיו המקסים נמצא במוסך לשעבר שהפך לבית מלאכה מעוצב לתפארת אשר חולק באותו חלל עם מספרה היפסטרית במראה ווינטג' מדליק.
סטודיו לתיקים ועוד (איריס לוי)

סינרים בעבודת יד (איריס לוי)

נכנסים לטעימה במסעדת OCD המיוחדת ופוגשים את השף והבעלים רז רהב המוכשר . צעיר בן 28 שכבר 4 שנים מנהל מסעדה בעלת קונספט אירוח מיוחד.
מסיימים את הסיור הנהדר בקפה קר עם עוגת פיסטוק חלומית של קפה קפליקס, בית קלייה קטן שמהר מאד הפך למוקד עליה לרגל למביני עניין ולמכורים לקפה. החלק הקדמי של Cafelix קפליקס משמש את הלקוחות שמתמכרים בהנאה לניחוח הקפה שנישא באוויר ומתעניינים בסוגי התערובות שנטחנים היום.
רז אהב (איריס לוי)

OCD (איריס לוי)

אז לסיכום מאוד נהניתי מהסיור ומאוד ממליצה להירשם ומהר לסיורים הבאים  - שמעתי שברגע שמפרסמים על תאריכים חדשים הם נתפסים מהר .
 כנסו לדף של Artish שווה ומומלץ .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה