יום שני, 10 ביוני 2019

לקחנו לנו יממה של גלבוע


הגלבוע יפה בכל עונות השנה (ניסים לוי)
כדי לצאת לחופשה קצרה צריך לקחת שתי החלטות , הראשונה כמובן  לאן הפעם , ושנייה – סוג החופשה . אז החלק הראשון נסגר מהר – הגלבוע ! קרוב , מיוחד והכי חשוב לא נפשנו בגלבוע כבר הרבה שנים. ההחלטה השנייה הייתה יותר מורכבת – סוג החופשה  . בדרך כלל אנחנו נוהגים לתכנן הכול בצורה מאוד מדוקדקת. כל רגע בחופשה מנוצל לתצפית מעניינת , עוד מאפה + מספר קילומטרים נוספים של הליכה / רכיבה בדרך יפה או תערוכה כל שהיא. הפעם ממש לא ! בחרנו לצאת לחופשה נינוחה , רגועה , כזו שמורידה את הדופק יש שיאמרו יותר בטן גב . וכהרגלנו הרבה בטן.
אז אורזים מזוודה קטנה בה יש שניים מכל בגד – לו ולי + בגד ים , נעליים להליכה במים וכמובן ספרים ונכנסים לרכב בשעת צהרים ונוסעים בדרך היפה לכיוון הגלבוע  - ואדי ערה , כביש הסרגל ימינה (כביש 675 ) הדרך מתפתלת לה בין שדות  וכשמגיעים לאזור מושב יזרעאל פתאום נפרס העמק המהמם לפנינו . קוביות ועיגולים של שטחים חקלאיים בצבעים שונים ,בריכות מים , ישובים קטנים ורכבת אחת העוברת לאיטה בכל היופי הזה – אחת מתמונות הנוף היפות בארצנו האהובה.
רכס הגלבוע  נפרש על פני כ-18 קילומטר ורוחב כ-8 קילומטר אורך ונכללות בו 11פסגות שהגבוהה ביניהן היא פסגת מלכישוע (536 מטר) גבולות הרכס הם נחל בזק בדרום, עמק יזרעאל במערב, עמק חרוד בצפון ועמק הירדן ממזרח. את השם גלבוע כל ילד מכיר עוד מימי בית הספר בו כולנו שיננו את הפסוק "הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ, אַל טַל וְאַל מָטָר עֲלֵיכֶם" - מילותיו של דוד המקונן על מות שאול ובניו בקרב שהתנהל כאן. היום בהקשר של רובנו הגלבוע נקשר לאיריס הגלבוע – אז מה יש לעשות שם כשאין פריחה שאלה אותי חברתי כשסיפרתי שאנחנו בדרך לחופשה קצרה בגלבוע  - אז לידיעתך יקירה ..... הרבה!
מלו ןolive בגלבוע פינוק מושלם ( ניסים לוי)
olive בגלבוע - מיקום נהדר

מגיעים למלון OLIVE בגלבוע השייך לרשת מלונות OLIVE הממוקם בנקודה מושלמת – רכס גבוה הצופה אל העמק . חונים במגרש החנייה הרחב ונכנסים דרך דלת קטנה שנמצאת בגב של מבנה לבן וסגור שלא מסגיר את הסוד הגדול שבחזיתו. נכנסים למתחם הקבלה במלון – אזור קטן בו ממוקם בנוסף לשולחן קבלת האורחים גם פינת אירוח קטנה הכוללת תה קר HOMEMADE, מים עם נענע, פינת חליטות תה וקפה, עוגיות והכי טעים תמרים ממולאים באגוזים .
יוצאים מחדר הקבלה ופוגשים בבום את היופי – העמק כולו נפרס לפנינו ממרפסת המלון , בריכת שחיה מזמינה במיוחד ומבנה יפיפה בצורת פרסה של חדרים שהוא בעצם המלון . נכנסים לחדרנו – את פנינו מקבל ריח נעים ורענן של ניקיון + הקרירות הנעימה של המזגן שהודלק מבעוד מועד בשבילנו.
חדר גדול ואלגנטי במיוחד

חלל נוח ומפנק (ניסים לוי)

חדר רחצה בעיצוב מיוחד (ניסים לוי)
פינת ישיבה נוחה סטייל "סלון " הכוללת כורסאות גדולות בפתח החדר עם פינת טלוויזיה ובהמשך מיטה שנראית נוחה מאוד מטבחון ומקלחת . הכול מעוצב בטעם רב והכי חשוב לנו – לבן נקי נקי . על השולחן שתי כוסות יין ובקבוק יין תבור שמשלים את כל החוויה.
קבענו לעצמנו מראש טיפול בספא של המלון כראוי לחופשה קצרה רומנטית ללא תכניות גדולות . יורדים למרכז הספא הממוקם ליד הבריכה בשעה היעודה . במקום חדר כושר , סאונה יבשה ושלושה חדרי טיפול זוגי . מוזיקה נעימה ברקע וריח שמנים ארומטיים נהדר באוויר . את פני מקבלת לורה סבג. אישה מיוחדת בעלת ידי זהב לא צריכה הרבה דיבורים והסברים כדי להרגיש איפה כואב לך היא אומרת . במבטא צרפתי מתנגן היא מסבירה לי לנשום עמוק ולאפשר לה לשחרר את "הקשרים" בשרירים שגורמים לי לכאב בגב ובכתף . אנחנו מדברות מעט במהלך המסג', היא  מסדרת לי אבנים חמות על הגב אשר לאט לאט משחררות את החום שלהן לאזור שטופל ומסייעות לרכך ולשמר את התחושה הנעימה.
מתחם הספא (ניסים לוי)
לורה סבג האלופה ( ניסים לוי)

טיפול עם אבנים חמות - שווה ( ניסים לוי)
ללורה סיפור חיים מרגש במיוחד המגשר בצורה חלקה אותה למקצוע המיוחד בו היא עוסקת . היא גרה עם ביתה במושב ברק הקרוב מאוד למלון ועובדת כמטפלת במלון , בביתה וגם באירועים. ממליצה בחום ליצור קשר עם לורה  0587001004 .
נינוחים ומשומנים חוזרים לאטנו לחדר הנהדר שלנו . בדרך עוצרים לעוד שתיים שלוש נשימות עמוקות + תצפית נהדרת על הגלבוע שמשנה את צבעו עם השקיעה המתקרבת . מתקלחים ונכנסים לשנ"צ מאוחר ולא מקובל בשעה 18:30 – כך זה בחופשה של לאט לאט.
כשמתארחים במלון Olive בגלבוע זה אך טבעי לאכול ארוחת ערב במסעדה הקרובה שהיא הכי שווה בגלבוע – קימל בגלבוע שנמצאת במרחק 10 – 15 צעדים מהחדר שלנו. בדרכנו למסעדה עברנו קרונית אוכל - אוטו קימל  מקסימה שסביבה סעדו אנשי האזור . נראה שהסועדים נהינו במקום מאוד . הרבה צחוקים , אוויר טוב ואוכל ממטבחו של שף שאול בן אדרת. המבורגרים שמנמנים נקניקיות ועוד כל מיני עם בירות שוות כשמנוגנת מוזיקה נהדרת ברקע . סיפרו לנו שהמקום פתוח חמישי – שבת בערבים - ממליצים !
אוטו אוכל קימל (ניסים לוי)
חווית אוכל של סופ"ש ( ניסים לוי)

מסעדת קימל בגלבוע

קימל בגלבוע – מסעדת שף בניצוחו של שף שאול בן-אדרת הינה אחת משתי מסעדות בניהולו של בן אדרת. כשפותחים את דלת המסעדה נגלה לפנינו חלל קטן שהינו המבואה למסעדה . המסעדה בנויה במבנה קובייה גדול מרובה בחללים. בחוכמה רבה עשה מעצב המסעדה כשבכל הצד של המסעדה הפונה לנוף הציב חלונות זכוכית ענקיים  המשקיפים אל הנוף שמנגד. הנוף משדרג מאוד את הבילוי והופך  לייתרון האסטרטגי של קימל בגלבוע. כמו כן נבנתה מרפסת מקסימה בה נהדר לשבת ולחוות את האוויר המושלם והנוף גם יחד. חלל המסעדה משדר כפריות צרפתית-פרובנסלית נעימה ומחבקת מחד אך גם מאוד מעונבת ומקצועית. במרכז החלל מוצב בר משקאות מרשים המציג בגאון את האלכוהול המגוון המוגש במסעדה . כשהגענו המסעדה הייתה בתפוסה חלקית אך לאחר זמן קצר לא היה שולחן אחד פנוי  - משפחות של חוגגי ימי הולדת , קבוצות של מטיילים בגילאים שונים וגם זוגות מתלחששים עם הרבה אהבה בעיניים.
חלל המסעדה מעוצב בסגנון כפרי צרפתי (ניסים לוי)
מרפס נוף נהדר בקימל בגלבוע ( ניסים לוי)
קוקטייל מרענן להתחלה (ניסים לוי)
מתיישבים בשולחן הצופה לנוף , ניגשת מלצרית חיננית שמסבירה בידענות מרשימה על התפריט העשיר המוגש במסעדה . פתחנו בקוקטייל נהדר "כתף שאול חמוצה" רום, טקילה, נענע מנטה קרח,  פירות יער ולימונים ( 36 ₪)
תפריט המסעדה עשיר ומגוון מתאים מאוד לחיך הישראלי . התענגנו על המנות הראשונות ,סלטים רעננים מטובלים בכישרון קולינארי . סלט כפרי – מבחר ירקות, בצל, עלי בייבי, קרוטונים, בוטנים, רוטב ויניגרט וגבינת פטה בקר ( 48 ₪) שילוב של קריספיות נעימה ברוטב עשיר .
פטה כבדי עוף בקלוודוס – דבש, צנוברים וריבת גזר מתובלת ( 52 ₪) מנה נהדרת ! כמה כבר אפשר לחדש בפטה כבד עוף – אז יש חידוש - ריבת הגזר המתובלת במבחר תבלינים – אניס , קינמון וציפורן שידרגה בצורה יוצאת דופן את המנה המוכרת כל כך. בנוסף המנה עוצבה כל כך יפה שנהנו מהמראה וכמובן מכל ביס.
סביצ'ה יווני – דג ים נא עם מלפפונים, פטרוזיליה ,בצל ירוק , קולי עגבניות ,קרם חצילים שרופים , מיץ לימון טרי ופטה ( 56 ₪) לימוניות נעימה שהשתלבה מצוין עם ירקות טריים שנחתכו ממש עכשיו יצרו מנה קיצית מומלצת.
סביצ'ה יוני ( ניסים לוי)
פטה כבד - עונג ( ניסים לוי)
לצד המנות הראשונות שתינו יין הבית האדום – הר של תבור שהיה טעים והשתלב מצוין אם האוכל.
למנה עיקרית הזמנו דג - פילה דניס על הפלאנצ’ה על קרם שום וג'ינג'ר, עדשים שחורות, וירקות ירוקים( 118 ₪) הגיעה מנה נדיבה ביותר, דג הדניס העשוי מצוין הוגש על קרם עשיר של עדשים ג'ינג'ר ושום עם הרבה ירקות ירוקים – ברוקולי , אספרגוס ואפונת שלג . מנה טעימה במיוחד.
כמו כן הזמנו גם טיבון טלה – עם רוטב צ'ימיצ'ורי וירקות אפויים שהוגש על פולנטה נהדרת( 129 ₪) הבשר היה עשוי במידה הנכונה רך מאוד והפולנטה הייתה נימוחה על דגש נהדר של פרמג'ן.
פילה דניס על הפלאנצ’ה
טיבון טלה – עם רוטב צ'ימיצ'ורי
המנות האחרונות שהגיעו היו מושחתות במיוחד – בשל הקרבה לחג השבועות היינו חייבים לטעום את עוגת הגבינה ניו יורק האפויה שהוגשה כנדרש עם פירות יער  ( 53 ₪) הייתה מענגת ! בהמלצתה החמה של המלצרית טעמנו גם את מעדן קרם הלוטוס הנימוח שהגיע בכוס אישית . מלא טעמים וטקסטורות – מומלץ ( 54 ₪) . 
מעדן קרם הלוטוס ( ניסים לוי)
הארוחה הייתה מענגת – המנות טעימות במיוחד ומוגשות כל כך יפה על הצלחת .הצוות מקצועי ונאמן מאוד לאירוח . האמת זו הייתה אחת הארוחות המפתיעות והמהנות שאכלנו בתקופה האחרונה.
בתפריט המסעדה ניתן למצוא מנות המתאימות לצמחונים וטבעונים וגם מנות ילדים . 
מסעדת קימל בגלבוע  מונגשת  מארחת סועדים  7 ימים בשבוע  משעה 12:00 – 22:00  04-689-5566
הלכנו לאטנו מהמסעדה לכיוון המלון נעצרים מספר פעמים ליהנות מאוויר הלילה הנעים , מהנוף המהמם של אורות העמק הפרוס לרגלינו ובעיקר כי הבטן שלנו הייתה כל כך מלאה באוכל מעולה.
מגיעים לחדר ונכנסים בשקט אל בין הסדינים הנעימים – לילה טוב.
אין על להתעורר בבוקר ביקיצה טבעית ! כשלא ממהרים לשום מקום – לזה אני קוראת חופש אמיתי . האמת חופש אמיתי בשבילי זה גם שמכינים לי ארוחת בוקר עם קפה טוב. קמים אחרי שעה 09:00 ויוצאים אחרי מקלחת נעימה לארוחת בוקר . חדר האוכל של המלון ממוקם מעט מחוץ לאזור המגורים – יורדים בגרם המדרגות לאחר צפייה בפסלי הקיר מברזל של האמן אבני הפזורים מסביב. חדר אוכל ביתי משהו במרכזו שולחן גדול עמוס בכל טוב – כמו שאנחנו הישראלים אוהבים – סלטים , ירקות חתוכים , גבינות מכל טוב הארץ ,וגם דגים מליחים. פינה של מאפים חמים , חביתות וגם פינת מתוקים נכבדה . האמת מנקרים מעט כי הבטן עוד מלאה מהארוחה של אתמול .... שותים קפה ועוד אחד ויוצאים ליהנות מהברכה של המלון .
ארוחת בוקר עשירה
מזנון מגוון בארוחת הבוקר 

מרכז גרמאצ'ין  חוויה  האתיופית  בבית  שאן

שמענו ממספר אנשים שחייבים לבקר אצל חוה מהחוויה האתיופית . אז עזבנו את המלון ונסענו לכיוון עמק המעיינות ל מרכז גרמאצ'ין  חוויה  האתיופית  בבית  שאן . כפר ביתא ישראל  לפגוש את חוה ובעלה . נכנסים למבנה ארוך כאילו ועברנו לעולם אחר ממאה אחרת , המקום מלא בסלים קלויים עבודת יד של נשים אתיופיות , תמונות , מפארות את הקירות וריח נהדר של קפה שניקלע ברגע זה באוויר. 
חוה אלמו חוויה אתיופים בעמק בית שאן 

סיפור מסע מרגש לארץ ישראל ( ניסים לוי)
את פנינו מקבלת בחיוך גדול ומזמין חוה ובעלה המנהלים את המקום . האמת חוה היא הרבה יותר ממנהלת היא  הרוח החייה המייסדת ששום מכשול לא עמד בדרכה עד שפתחה מקום זה. לפני כשנה המקום נפתח במתכונתו הנוכחית אחרי שהיה בבית קטן בבית שאן . חוה אישה יוצאת דופן , אמא ל 8 ילדים וסבתא לשניים עלתה לארץ כשהייתה בת 10 . במפגש גדוש ברגש היא חולקת את סיפור עלייתה לארץ שהוא בעצם סיפורה של העדה האתיופית כולה . מדברת על הצורך העמוק לחבר את הנוער האתיופי למדינה , מדברת על הקשיים הגדולים שחווה העדה בארץ , משבר זהות קשה שבמרכזו התרסקות הדמות ההורית . חוה רגשה אותנו עד דמעות , ספרה על התוכניות הגדולות שיש לה לגישור ושיתוף המורשת המיוחדת שהביאו לארץ עם כל בית ישראל , ספרה על מנהגי העדה המיוחדים – חגים , נשואים , הורות ועוד. ליבי נשבר כששמעתי את סיפורה של הילדה בת התשע שנים שברחה מבית ההורים – ברגל והצטרפה לקבוצה הראשונה של האנשים שיצאו מאתיופיה לגבול סודן ברגל כדי להגיע לירושלים.
אינג'רה

חוויה אתיופית ( ניסים לוי)

לדעתי כל טיול משפחתי / טיול של בית ספר באזור הגלבוע חייב לכלול ביקור במרכז גרמצ'אן – חוויה אתיופית . לטעום מהקפה האתיופי והלחם המיוחד ולשמוע את הסיפור מפיה של חוה. במקום נבנו מספר סוגים של מפגשים בני שעתיים , שלוש  וחמש שעות ובהם פעילויות שונות .
צרו קשר עם חוה במספר טלפון  0542662335 מרכז גרמאצ'ין חוויה אתיופית 

טיול ג'יפים רטוב עם דני ג'יפ

כדי שהיום הזה יהיה ממש מושלם הרגשנו צורך להכיר את עמק המעיינות ומי הכי מתאים לכך? – דני ג'יפ עליו קיבלנו המלצה מזוג חברים שהשתתפו בטיול גיפ'ים באזור מטעם מקום העבודה . הם יצאו לטיול פעילות חוויתי טיול ג’יפים המשולב עם כתב חידה בעמק המעיינות. הפעילות שלהם נערכה בין המעיינות המרעננים בעמק, נקודות תצפית יפהפיות, ונקודות מסתור מיוחדות אליהם ניתן להגיע רק עם ג’יפים. האמת טיול כזה פחות התאים לנו בחוויה הנוכחית . חיפשנו טיול ג'יפים "קטן" משהו לשעתיים שלוש , דיברנו עם דני שמייד הבין את הראש שלנו והציע טיול ג'יפים למקומות נסתרים בעמק כולל טבילה במים צוננים – לבקשתנו. הגלבוע בכלל ועמק המעיינות יפה כל עונות השנה והאפשרות לנסוע בג'יפ מאוורר עם איש כמו דני המכיר כל רגב אדמה באזור ויש לו סיפור מעניין על כל גבעה בסביבה היא חוויה מומלצת. ליד אחת הברכות מתחת לעץ גדול דני פרס מחצלת בעוד אנחנו משכשכים במים הכין תה צמחים נהדר עם עוגיות טעימות . היה מושלם. ממליצים על דני ג'יפ  0505503717– מלך השטח של הגלבוע ב 100%.
ציפורי מים בעמק המעיינות ( דני גי'פ)
אבוקה מקום סודי לשחות בו (דני ג'יפ )
צלום דני ג'יפ

ללה קפה

השעה כבר הייתה כמעט שלוש והבטן שלנו דרשה את שלה – קבלנו המלצה חמה להגיע למסעדת ללה שבצומת כפר ברוך.  חשוב לי שלא תפלו לטעות שלנו כשהגענו למקום והבנו שמסעדת ללה ממוקמת בתחנת דלק – חששנו שתעינו  בבחירתנו . אז תעזבו את הקלישאה החבוטה הזו ותנסו – כמונו.
מסעדת ללה קיימת בעמק כבר 15 שנה מתוכן 10 שנים במקומה הנוכחי . מסעדה איטלקית משפחתית המגישה אוכל איכותי  טעים וטרי . חלק מהמנות מוגשות במסעדה מאז שהוקמה – מספר מורן הבעלים. פיצות מופלאות , סלטים טעימים מאוד דגים , פירות ים וגם בשר .
מסעדת ללה צומת כפר ברוך ( ניסים לוי)
המסעדה משרתת בעיקר לקוחות חוזרים מהקיבוצים והמושבים שבסביבה וכן סועדים מעפולה ומגדל העמק. מסביבנו ישבו משפחות עם ילדים , שולחן גדול של חברים מבוגרים מוותיקי העמק וגם זוגות צעירים.
פתחנו את הארוחה בסלט גבינת עיזים, חסה, עגבניות שרי, גמבה, גזר, גבינת עיזים מתובלת ומטוגנת, גרעיני חמנייה, חמוציות ברוטב ויניגרט רענן ( 57 ₪) ולצידו הלחמניות של ללה לחמניות הנאפות במקום מוגשות עם חמאה, טפנד עגבניות מיובשות ואגוזי מלך ( 14 ₪) הלחמניות מספר מורן הולכות אתנו מיום פתיחתה של המסעדה . עשינו  מספר ניסיונות להחליף את המתכון אך הלקוחות ביקשו לחזור למקוריות – האמת שהפסקנו לנסות לשנות אותן . חלקנו את המנה הטעימה של ארטישוק רומאי חצאי ארטישוק אפויים בתנור עם פרמז'ן מוגש על שמנת חמוצה (35 ₪) מנה קלאסית מהמטבח האיטלקי. טעמנו גם את ה שרימפס בצ'ילי וחלב קוקוס (40 ₪) שהיה נחמד .
פיצה מדהימה שתרצו לחזור ולאכול ( ניסים לוי)
ארוחה טובה מסעדת ללה ( ניסים לוי)
בירה גיבור תוצרת הגלבוע ( ניסים לוי)

למנה עיקרית  - הזמנו רביולי בטטה רביולי תוצרת בית במילוי בטטה וגבינות (עיזים ריקוטה ופרמז'ן) ברוטב שמנת עשבי תיבול (66 ₪)  מנה טעימה ומשביעה מאוד . הכול עד עכשיו היה טעים אבל ברגע שנחתה הפיצה על השולחן – לא נגענו בשום דבר יותר –פיצה  פפרוני נהדרת רוטב עגבניות, נקניק פפרוני, מוצרלה, שמן זית, בזיליקום. ( 58 ₪)  - בצק קריספי מושלם ורוטב עגבניות מצוין . ידוע שאותי אפשר לקנות בפיצה ובמיוחד בפיצה פפרוני – וזו הייתה מ היותר טובות – תאמינו לי  !
את כל הארוחה ליוותה הבירה הגלילית גיבור – טובה עם טעמים מודגשים שהתאימה בדיוק לארוחת צהרים איטלקית.
ללה מסעדה טובה השומרת על קו מנות אחיד לאורך שנים והלקוחות שלה מאוד מעריכים זאת . מידי פעם מוסיפים מנות חדשות בתפריטים העונתיים המתחלפים. לסיכום האוכל בללה טעים אבל הפיצות הן עילוי ואני בטוחה שאחזור לכאן שוב ליהנות מהפיצות המושלמות הנדיבות מאוד בגודלן.
ללה קפה צומת כפר ברוך  0539440688

 הגלבוע יפה כל כך גם בקיץ ויש לו עוד הרבה אטרקציות להציע למטייל העצמאי , לזוגות למשפחות ולקבוצות מאורגנות . מקומות גדולים ומסודרים כמור גן הלאומי בית שאן , גן השלושה גן גורו והרבה הרבה פינות חמד קטנות וסודיות - מקווה מים ,נקודות תצפית על בעלי חיים  ועוד ועוד. עושה חשק לקום ולארוז שוב מזוודה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה