יום שלישי, 18 ביוני 2019

ריטריט ציור אינטואיטיבי במדבר



כשראיתי לראשונה את הפרסום של שירה בעניין ריטריט ציור אינטואיטיבי במדבר – הבנתי את המילים כל אחת לבד אך לא את המשמעות הכוללת של הביטוי . את הביטוי "ציור אינטואיטיבי"  שמעתי לראשונה ובמיוחד לא הכרתי את שירה קדרון – הנפש המקסימה שעומדת מאחורי המפגש המדובר.
בהרבה חום וסבלנות הסבירה שירה בשיחת הטלפון במה מדובר, אך כול הסבר לא יכול היה להכין אותי לחוויה הפנימית והחברתית שעברנו ביחד במדבר.




מהר מאוד הימים עברו והגיע תאריך הריטריט – 16 נשים בגילאים שונים הצעירה בת 16 והמבוגרת בת 72 מכל רחבי הארץ נפגשנו אחרי נסיעה ארוכה בלב מדבר שבישוב צוקים בערבה התיכונה.
לב מדבר – באמצע שום מקום – מדבר, מדבר ועוד מדבר . 5 יחידות מגורים עגולות , מבנה מקלחות ושירותים , סככת מטבח ומבנה בו מתכנסים לפעילות . מדהים – הכול משתלב עם המדבר ,הטבע במלוא עוצמתו.
שירה קדרון





שירה מקבלת את פנינו בחדר המסודר והממוזג – כאילו פתחה במקום חנות נהדרת של חומרי יצירה – צבעים מסוגים שונים , מכחולים קנוואסים ועוד וציוד  רב.
אחרי היכרות קצרה בין המשתתפות מתחילות ליצור , לצייר לפי ההנחיות המדויקות. שירה מספקת הדרכה מומלצת אך לא לוחצת , בנועם ובהבנה מדריכה כל אחת מחד ומאידך גם מאפשרת לכל אחת לזרום אינטואיטיבית עם היצירה שלה . החופש היה מוחלט היו בנות שבחרו לנוח יותר ואחרות ליצור יותר. הסטודיו פתוח 24 שעות ביממה כך שהיו בנות שבחרו לחזור גם בשעות המנוחה להמשיך את הציור שלהן.
הקשר הרגשי בין המשתתפות הלך והתחזק – שיחות מעניינות בשעה 23:00 בלילה כשסופרים ביחד כוכבים או טיול בוקר (06:00 ) בערוץ נחל עשוש המתנהל למרגלות המצוק של הישוב.
עולם רחב של יצירה נפרס לפנינו ציור היוצא מהלב לפי נושא – מלכת המדבר , תשוקה ועוד עד ציור על חלוקי נחל.





השילוב המושלם בין מדריכה מקצועית מכילה ומאפשרת - שירה קידרון , מקום עוצמתי המספק בדיוק את מה שצריך במדבר עם קבוצה איכותית יצר סוף שבוע נהדר, מעין ספא למוח ולרגש ומנוחה פיזית ונפשית . ממליצה לכם לעקוב אחרי הפרסומים של שירה קידרון – כדי להקדים ולהירשם לריטריט הקרוב לציור אינטואיטיבי במדבר.



ציור אינטואיטיבי המסע 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה